פרוזבול כתב:http://www.otzar.org/forums/viewtopic.php?f=17&t=6490
ושם:
אורי אגסי כתב:יש תשובה על הנושא בשבט הלוי. צריך לחפש שם.
והיא כדלהלן:
שו"ת שבט הלוי חלק ז סימן לג:
"בס"ד, פה אוברנאו, ע"י לוצרן. כבוד תלמידי היקר ירא ועוסק באורייתא תדירא.
אחדשה"ט באה"ר.
שמחתי במכתבך והנני להשיב בקיצור. ואשר שאלת במה שראית בספר יסוד ושורש העבודה, שכ' שאחר טבילת עש"ק דוקא ישתדל אחר מים לרחוץ בהם פניו ידיו ורגליו, ואתה תמהת בזה נגד הש"ס פ"ק דשבת בגזירה דח"י דבר דגזרו הבא ראשו ורובו במים שאובים שלא יאמרו אלו מטהרין, הנה זה לא קשה דלא גזרו אלא במי שצריך טהרה מן הדין לא כן אם טובלים רק משום קדושה והכנה לש"ק, ואפי' בע"ק בזה"ז אעפ"י שאנו נזהרים, אבל אינו מן הדין - הרי אפילו בטבילת נדה מבואר בשו"ע יו"ד סו"ס ע"ה דרק יש אוסרין אבל מן הדין מותרת לרחוץ אח"כ, אלא דשם נהגו להחמיר כמש"כ הרמ"א, אבל בהנ"ל פשוט - מ"מ למעשה נכון להזהר, ולא ראיתי נוהגים כספר הנ"ל, אלא רוחצים עו"פ פניו וידיו מעט לפני ש"ק". עכ"ל.
ומבואר מדבריו שיש בהחלט מקום ומנהג ליזהר בזה לכתחילה עכ"פ בטבילת בע"ק! ורק שטבילת ע"ש וכיו"ב שהיא לתוספת קדושה אז אין מקום להחמיר כיון שלא גזרו כלל, ויל"ע, דהא בזה"ז אף בבע"ק הלא אין חיוב דהא בטלה תקנת עזרא וא"כ שוב לא שייך הגזירה בשום צד?
ורבים כתבו שהמנהג שנהגו לא לרחוץ אח"כ הוא ע"פ קבלה.
ואכן יעוין עוד בשו"ת ציץ אליעזר חלק יא סימן סד (שגם הוא צויין באשכול הנ"ל) שהאריך בכל ענין זה ושם בסקט"ו העלה:
"ובהאמור נלמד בגזירה שוה ובקל וחומר בטבילת אנשים בזה"ז שמותר להם בשופי לשטוף את גופן לאחר הטבילה וכן ליכנס באותו יום באמבטיא, דטמאי מתים הרי נשארים בין כך (עיין רמב"ם פ"ג משביתת עשור ה"ג) ומהי טבילתם אי משום טבילת בעלי קריין, ואי משום טהרת הרגל, ויוה"כ, והא הרי טבילת בעלי קריין בזה"ז הוא רק ממנהגא בעלמא דהא בטלה תקנה זו (וכדברי הרמב"ם שם), ועוד זאת דגם מ' סאה שאובים כשרים לטבילה זו כדעתו של הב"י בטור או"ח סי' פ"ח והמג"א באו"ח שם סק"א, וכמו"כ בטהרת הרגל הרבה מגדולי הפוסקים סוברים דליכא מצוה בזה בזה"ז (יעוין בשאגת אריה ומהמובא בזה בשערי תשובה סי' תקכ"ט ועוד) וביותר מזה מפקפק השאגת אריה בסי' ס"ז על טבילה לר"ה ויוה"כ, ובפרט בזה"ז כיעו"ש, וא"כ אין כל מקום להחמיר עליהם ברחיצה או שטיפה לאחר הטבילה".
וראיתי כותבים בשם הלחם ושמלה סי' ר"א ס"ק קכ"ה שכתב שלא אסרו אלא כשבא במים, אבל אם המים נשפכים עליו כמו במקלחת אין איסור וכן כתב בקיצור שולחן ערוך סי' קס"ב ס"ט.