אניגרון עם שמן זית - פסק הרמב"ם (ח,ב) שבריא מברך שהכל (כברכת האניגרון)
ובגמ' אניגרון הוא מי שלקות,
ולקמן לט. בגמ' דמיא דסלקא כסלקא לענין ברכה, היינו האדמה. וק' על דברי הרמב"ם.
ובמג"א רב ס"ד הק' כן, ובבי' הגר"א תי' דאניגרון הוא לשתיה ומי שלקות דדף לט הוא לאכילה, ועפי' התוס' לח. ד"ה והא דשכר אפי' שעשוי משעורים מברכין עליו שהכל משום שהוא משקה.
אמנם קשה דלשון הרמב"ם (ח,ד) שלקות וכו' בפה"א, והוא ששלקן לשתות מימיהם. ויל"ע.