אליהוא כתב:שם ע"ב. א"ל רבי יהושע לאו. לכאו' צע"ג איך שינה מהאמת, ואפשר דכיון דר"ג היה גדול הדור היה אסור לחלוק עליו כמ"ש התוס' לקמן ל"א ב' ד"ה מורה. ואפשר דר"ג סבר דלא היה רבי יהושע ראוי לחלוק עליו, וממילא לא היה לו שומע, ולכך ציערו שחלק, כמבואר לקמן בגמ' כ"ח ע"א הואיל והכי איזיל אפייסיה ושם מרש"י בעין יעקב.
אליהוא כתב:א"ל רבי יהושע לאו. לכאו' צע"ג איך שינה מהאמת?
אפרקסתא דעניא כתב:אליהוא כתב:א"ל רבי יהושע לאו. לכאו' צע"ג איך שינה מהאמת?
בס' דורות הראשונים ביאר ע"פ שיטת תוס' דתפילת ערבית רשות היינו שנדחית מפני מצווה עוברת. והנה כאשר שאל רשב"י את ר' יהושע ביחידות ענה לו שרשות, ולא חשש לטעות, אך באזני כל העם לא רצה לומר שהיא רשות, שלא יפרשו שהיא רשות ממש, והעדיף לומר חובה, שהרי היא באמת חובה, אלא שנדחית מפני מצווה עוברת.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 158 אורחים