פירוש נאה בעניין עטרות ודיבון
פורסם: ו' אוגוסט 10, 2012 1:08 pm
על ידי עוקר הרים
קולמוסים רבים נשתברו על הפירוש הפשוט. ושמעתי בשם בעל האמרי אמת מגור זצ"ל רעיון עמוק. דהנה עטרות ודיבון הינם ערי עבר הירדן אותם בקשו לעצמם בני גד ובני ראובן. וכוונתם הטמירה היתה לגאול את חבל ארץ זה השייך לאומות העולם ולקדשו מטומאת העמים על ידי זה שיתגוררו בו ויקיימו בו מצוות, כך תשפיע קדושה זו על כל ארצות גויים. והנה כיוצא בזה הוא עומק כוונת חז"ל בדין החיוב לקרוא שנים מקרא ואחד תרגום, דהיינו שנוטלים לשון לועזית - אחת מן השבעים לשון, וקוראים בה את דברי התורה, ובכך מקדשים את לשון זו כשקדושתה הולכת ומשפיעה גם על כל השפות להפכם לשפה ברורה. זה אפוא הרמז בדברי חז"ל אלו, בהקשר של שנים מקרא ואחד תרגום לעטרות ודיבון. ודפח"ח.
Re: פירוש נאה בעניין עטרות ודיבון
פורסם: ו' אוגוסט 10, 2012 3:15 pm
על ידי נוטר הכרמים
Re: פירוש נאה בעניין עטרות ודיבון
פורסם: א' אוגוסט 12, 2012 2:08 am
על ידי צביב
עוקר הרים כתב:קולמוסים רבים נשתברו על הפירוש הפשוט. ושמעתי בשם בעל האמרי אמת מגור זצ"ל רעיון עמוק. דהנה עטרות ודיבון הינם ערי עבר הירדן אותם בקשו לעצמם בני גד ובני ראובן. וכוונתם הטמירה היתה לגאול את חבל ארץ זה השייך לאומות העולם ולקדשו מטומאת העמים על ידי זה שיתגוררו בו ויקיימו בו מצוות, כך תשפיע קדושה זו על כל ארצות גויים. והנה כיוצא בזה הוא עומק כוונת חז"ל בדין החיוב לקרוא שנים מקרא ואחד תרגום, דהיינו שנוטלים לשון לועזית - אחת מן השבעים לשון, וקוראים בה את דברי התורה, ובכך מקדשים את לשון זו כשקדושתה הולכת ומשפיעה גם על כל השפות להפכם לשפה ברורה. זה אפוא הרמז בדברי חז"ל אלו, בהקשר של שנים מקרא ואחד תרגום לעטרות ודיבון. ודפח"ח.
נמצא בספרי רבי פינחס מקוריץ