מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

פירוש נאה בעניין עטרות ודיבון

הערות, בירורים וחידושים במרחבי התלמודים. לומדי דף היומי וכל חבורות הלומדים
עוקר הרים
הודעות: 188
הצטרף: ה' מאי 31, 2012 12:45 am

פירוש נאה בעניין עטרות ודיבון

הודעהעל ידי עוקר הרים » ו' אוגוסט 10, 2012 1:08 pm

קולמוסים רבים נשתברו על הפירוש הפשוט. ושמעתי בשם בעל האמרי אמת מגור זצ"ל רעיון עמוק. דהנה עטרות ודיבון הינם ערי עבר הירדן אותם בקשו לעצמם בני גד ובני ראובן. וכוונתם הטמירה היתה לגאול את חבל ארץ זה השייך לאומות העולם ולקדשו מטומאת העמים על ידי זה שיתגוררו בו ויקיימו בו מצוות, כך תשפיע קדושה זו על כל ארצות גויים. והנה כיוצא בזה הוא עומק כוונת חז"ל בדין החיוב לקרוא שנים מקרא ואחד תרגום, דהיינו שנוטלים לשון לועזית - אחת מן השבעים לשון, וקוראים בה את דברי התורה, ובכך מקדשים את לשון זו כשקדושתה הולכת ומשפיעה גם על כל השפות להפכם לשפה ברורה. זה אפוא הרמז בדברי חז"ל אלו, בהקשר של שנים מקרא ואחד תרגום לעטרות ודיבון. ודפח"ח.

נוטר הכרמים
הודעות: 8552
הצטרף: א' אוקטובר 17, 2010 8:19 pm

Re: פירוש נאה בעניין עטרות ודיבון

הודעהעל ידי נוטר הכרמים » ו' אוגוסט 10, 2012 3:15 pm


צביב
הודעות: 1880
הצטרף: א' מרץ 04, 2012 2:02 pm

Re: פירוש נאה בעניין עטרות ודיבון

הודעהעל ידי צביב » א' אוגוסט 12, 2012 2:08 am

עוקר הרים כתב:קולמוסים רבים נשתברו על הפירוש הפשוט. ושמעתי בשם בעל האמרי אמת מגור זצ"ל רעיון עמוק. דהנה עטרות ודיבון הינם ערי עבר הירדן אותם בקשו לעצמם בני גד ובני ראובן. וכוונתם הטמירה היתה לגאול את חבל ארץ זה השייך לאומות העולם ולקדשו מטומאת העמים על ידי זה שיתגוררו בו ויקיימו בו מצוות, כך תשפיע קדושה זו על כל ארצות גויים. והנה כיוצא בזה הוא עומק כוונת חז"ל בדין החיוב לקרוא שנים מקרא ואחד תרגום, דהיינו שנוטלים לשון לועזית - אחת מן השבעים לשון, וקוראים בה את דברי התורה, ובכך מקדשים את לשון זו כשקדושתה הולכת ומשפיעה גם על כל השפות להפכם לשפה ברורה. זה אפוא הרמז בדברי חז"ל אלו, בהקשר של שנים מקרא ואחד תרגום לעטרות ודיבון. ודפח"ח.

נמצא בספרי רבי פינחס מקוריץ


חזור אל “בית התלמוד”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 95 אורחים