כלומר, ואם יהיה בה כזית בשר, ילקה משום נבילה ולא משום בשר מן החי. האומנם?שמואל דוד כתב:רבינו גרשום סבר שדיינינן לה כנבילה.
יש להניח, כי לא מלבך בדית הבחנה זו בלשון רבינו גרשם; ספר נא לנו מי גילה לך רז זה.שמואל דוד כתב:רש״י סובר דכיון שחישב לאוכלה מתה אז אמרינן דלאו לאברים עומדת וא״כ לא הוי ״אבר מן החי״. ורבינו גרשום סבר שדיינינן ליה כנבילה.
שמואל דוד כתב:רש״י ד״ה דאמר מר - רבא אמרה בזבחים בפרק חטאת העוף
צ״ע מדוע האריך רש״י ז״ל בלשונו.
ועיין רש״י לז. ד״ה ואמר מר - בזבחים בפרק חטאת העוף. ולא כתב ״רבא אמרה״
שמואל דוד כתב:אז מה?
שמואל דוד כתב:קה:
רש״י ד״ה שופכין - שמא ירדו עליו מים מאוסין המקלחים מתשמיש המשתמשין על הגג ושופכין מי תשמיש והן באין לצינור.
צ״ע באריכות לשונו של רש״י.
ביקורת תהיה כתב:מדוע הן מיותרות לטעמך?
ביקורת תהיה כתב:אדרבה! יש כאן המרצה להתרכז יותר בדברים שבהגות, לדלות מדפי התלמוד פנינים ומרגליות (כלשון הכותרת), ולא לשעות בדברים של מה-בכך.אהרן תאומים כתב:אל תרפה את ידי הלומדים!
שמואל דוד כתב:קכא.
רש״י ד״ה תנן התם - במסכת טהרות בסדר טהרות גבי נבלת עוף טהור
לכאורה תיבות אלו מיותרות.
אהרן תאומים כתב:שמואל דוד כתב:קכא.
רש״י ד״ה תנן התם - במסכת טהרות בסדר טהרות גבי נבלת עוף טהור
לכאורה תיבות אלו מיותרות.
חשבתי אולי רמז לשלוש פעמים טהור שמוזכר ברש"י זה כעין שעושים בטהרת המת ומזכירים שלוש פעמים טהור הוא , כדכתיב ביחזקאל וזרקתי עליכם מים טהורים וטהרתם מכל טמאותיכם ומכל גלוליכם אטהר אתכם.
ולרמוז על טהרת הפה= חרטום
שמואל דוד כתב:קכו פיו של כלב ועיין רש״י שסופה לצאת דרך הריעי א״נ פעמים שמקיא.
ותמוה טובא, שהרי הכלב כבר מת ואין הטומאה עתיד לצאת ובזמן שהכלב חי ליכא טומאה וצ״ע. וכבר העיר בזה המהרצ״ח והניח בצע״ג.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 88 אורחים