HaimL כתב:והשתא דאתינא להכי, דילמא אהא נאה קאמר, ונדר להתנאות לפניו במצוות, ותו ליכא אפילו ידיים שאין מוכיחות, שהרי יחול לאלתר.
אם אמר רק 'אהא' וכיון לומר 'אהא נאה' ונתכוין לומר 'אהא נאה לפניו במצוות' נמצא שעשה יד ליד, ובהא ודאי אמרינן 'דאהא נזיר' או 'אהא בתענית' מוכיח ביותר מאתנאה לפניו במצוות, משא"כ כשאמר בפירוש 'אהא נאה' אז איכא לספוקי שיתנאה במצוות אם לא שהיה תפוס בשערו.
שמואל דוד כתב:נזיר דף ב:
רש״י ד״ה האומר אהא נאה הרי זה נזיר - דמשמע הכי קאמר שיהא שערו מגודל ונאה
משמע שגידול שער נוי הוא, וצ״ע מכהנים שצריכים להסתפר כל ל׳ יום ומבואר שגידול שער אינו נאה.
לכאורה הנוי בשער מגודל שבנזיר הוא דוקא כשמגדלו בתורת נזירות, דאלת"ה אולי התכוין לנדור שיגדל שערו להיות לו שער נאה ולא בתורת נזירות כלל.