תניא: אחרים אומרים: סוכה העשויה כשובך - פסולה, לפי שאין לה זויות.
אמר רבי יוחנן: סוכה העשויה ככבשן, אם יש בהקיפה כדי לישב בה עשרים וארבעה בני אדם - כשרה, ואם לאו - פסולה.
רוב הראשונים הבינו, בעקבות רש"י, שר' יוחנן נחלק על 'אחרים', והלכה כמותו.
וכמעט כל הראשונים הבינו, ש"שובך" ו"כבשן" דבר אחד הם - צורה עגולה. היינו, סוכה עגולה, שדפנותיה עומדות בעיגול.
ולכן אני שואל, אם כן, מדוע זה נקט בלשונו "שובך" וזה "כבשן"?
מישהו דיבר על זה?
(בחידושי הריטב"א על אתר כתב: "ואיתא דמפלגי בין שובך לכבשן, ולאו מילתא היא". וחבל שלא הרחיב יותר בפירוט דעתם של 'איתא דמפלגי')