ביקורת תהיה כתב:מריה דאברהם! פה קדוש, אשר 'אקרוקתא' ו'אנכי', 'בחצוצרות' ו'קרא את יהושע', 'ואלה המשפטים' וכו' שגורות על לשונו, יבטא בשפתיו משׂפ"ח כזה?!דודי צח כתב:איך באמת אפשר להעלות על הדעת אופן אכילה כזה, שאיננו מכירים אצל החפץ חיים והאמרי אמת, אפילו אפס קצהו?
יתר10 כתב:מה שאתה עושה כאן זה לא הוגן.
יש וויכוח איך לפרש אגדות חז"ל וכידוע לך היטיב הוויכוח הזה לא התחיל היום. אז אתה בחרת לך דרך מסוימת ומאשים אחרים ב'עצלות' 'בריחה מהתמודדות' וכו' וכו'. באותה מידה יכולים לייחס את כל המחמאות האלו למי שבחר כמוך לפרש שחז"ל היו מרבים באכילה ואין אנו מכירים את ההרגלים וכו' וכו', במקום להתעמק ולהתאמץ להבין את הסודות או הרעיונות העמוקים שמסתתרים באגדות האלו, וכמו שעשו הרמב"ם המהר"ל ושאר גדולי הדורות..
יאיר כתב:ביקורת תהיה כתב:מריה דאברהם! פה קדוש, אשר 'אקרוקתא' ו'אנכי', 'בחצוצרות' ו'קרא את יהושע', 'ואלה המשפטים' וכו' שגורות על לשונו, יבטא בשפתיו משׂפ"ח כזה?!דודי צח כתב:איך באמת אפשר להעלות על הדעת אופן אכילה כזה, שאיננו מכירים אצל החפץ חיים והאמרי אמת, אפילו אפס קצהו?
אפשר למצוא באוצר הרבה שמתייחסים לנושא באריכות.
מיללער כתב:לו. קורא רב יהודה אמר בופה"א ושמואל אמר שהכל נהי' בדברו (נזכר גם בעירובין כח:)
למה נזכר דברי התלמיד רב יהודה קודם לדברי הרב שמואל?
לבי במערב כתב:עתה שזכינו במתנת חינם לאור 'מפרשי האוצר', מן הראוי הי' לעיין שָׁמָּה.
ואכן, כבר הקשה כן בס' 'גליוני אפרים', ובס' 'זרע יעקב' (כהן) ציין לתוד"ה אין נשבעין הב' (ב"מ ד, ב) בסופו ("ואע"ג דרשב"א הי' תלמידו של ר"ע - אין לחוש מה שחולק עמו והוזכר קודם").
בס' 'מצור דבש' (צימרינג) תירץ כדברי מר.
מיללער כתב:לו. קורא רב יהודה אמר בופה"א ושמואל אמר שהכל נהי' בדברו (נזכר גם בעירובין כח:)
למה נזכר דברי התלמיד רב יהודה קודם לדברי הרב שמואל?
אוהב עמו כתב:מיללער כתב:לו. קורא רב יהודה אמר בופה"א ושמואל אמר שהכל נהי' בדברו (נזכר גם בעירובין כח:)
למה נזכר דברי התלמיד רב יהודה קודם לדברי הרב שמואל?
עי' תוס' בבא בתרא י,ב ד"ה עליונים
שמואל דוד כתב:לז.
תוספות ד״ה הכוסס חטה צריך לברך עליה בורא פרי האדמה. שהרי אפילו בקמחא דחיטי אמרינן לעיל מברכין עליה בפה"א ולרב נחמן לא ס"ל הכי משום דאשתנו ומיהו בלאחריו יש לספק מאי מברכין אם מברכין על המחיה ועל הכלכלה ומסיים על האדמה ועל פרי האדמה דלא אשכחן ברכת על המחיה ועל הכלכלה אלא היכא דבריך עלייהו ברישא קודם אכילה בורא מיני מזונות ור"ת הגיה במחזור שלו על האדמה ועל פרי האדמה כו'
לכאורה כוונת התוספות לספק אם אמרינן על המחיה או על האדמה וא״כ לשונם צ״ע שכתבו ״מברכין על המחיה ומסיים על האדמה״ ואולי ״ומסיים״ היינו או מסיים?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 80 אורחים