הביאור הנ"ל הוא מס' חסידיםשייף נפיק כתב:ואגב, איירי דעסקינן בהאי ענינא, שמעתי מג"א שליט"א שביאר למה לא התפללו על ר' יוחנן שיתרפא, וביאר כי לא היה מועיל כי שוב היה נזכר בצערו ומשתטה שוב.
לא מצאתיי. אברהם כתב:הביאור הנ"ל הוא מס' חסידיםשייף נפיק כתב:ואגב, איירי דעסקינן בהאי ענינא, שמעתי מג"א שליט"א שביאר למה לא התפללו על ר' יוחנן שיתרפא, וביאר כי לא היה מועיל כי שוב היה נזכר בצערו ומשתטה שוב.
עזריאל ברגר כתב:את ר"ל - הוא המית מן הדין, וכפי שראינו שאחותו התחננה בפניו ולא שמע לה.
את ר"כ - הוא המית שלא מן הדין (שהרי נודע לו שטעה בקפידתו) ולכן התפלל והחיהו.
י. אברהם כתב:דפוס ברלין תקי"ט
עקביה כתב:יצוין שבפירוש 'פורת יוסף' הנדפס בסוף הגמ', בע"ז לח:, פירש שמה שאמרו בב"מ 'נח נפשיה' היינו נחה דעתו. כלומר נתיישבה דעתו, ולא שמת.
אמנם זהו פירוש מחודש מאד, ויש להעיר עליו ג"כ מאיגרת רש"ג הכותב שר"י נפטר שנה אחת לאחר ר"ל. מה שמסתדר יותר עם הפירוש המקובל.
שייף נפיק כתב:והאיר כי בל נחשוב שר' יוחנן היה בעל נפש רגישה ולכן אירע לו מה שאירע, כי מצינו בברכות שאמר 'דין גרמא דעשיראה ביר' שמתו לו י' בנים בחייו, ועם כל זה לא נפלה רוחו, ואדרבה היה מנחם ומחזק אחרים, אבל כשאירע לו דבר זה מיתת ר"ל שהיה החברותא שלו לא יכלה נפשו לסבול הצער.
הוא ר' יוחנן שאמרו עליו אם יתן איש את כל ביתו באהבה שאהב ר"י את התורה בוז יבוזו לו!
טוב וחסד כתב:אפשר ציטוט מדברי רש"ג?
אוצר החכמה כתב:מעבר לדברי עזריאל ברגר הברורים ופשוטים
אוצר החכמה כתב:קשה להבין את השאלה המוזרה הזאת.
למה יעקב אבינו לא החיה את רחל?
או דוד את בן בת שבע?
...
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 84 אורחים