הבעייה מסתיימת בתיקו, מיהו לכאורה הי' יכול לפושטה מעצם לשון רבי יצחק - דאמר דקב בארבע אמות הרי אלו שלו, והיינו דלימא הגמ' הכי:
"טעמא דאלו שלו - משום דההוא קב הוה בארבע אמות, הא קב בשתי אמות - אינם שלו, וטעמא דאינם שלו - משום דבשתי אמות הוה קב שלם, הא חצי קב בשתי אמות - הרי אלו שלו".
תדע, דהא מעי"ז איתא בברכות פרק כיצד מברכין, גבי ההיא דרב ושמואל: "כל שיש [= שמעורב] בו חמשת המינים מברכין עליו בורא מיני מזונות", ואהא קאמר הש"ס שם לז רע"א: "כל שיש [= שמעורב] בו חמשת המינים - אִין [= כן], אבל אורז ודוחן - לא, [וטעמא דלא - ] משום דע"י תערובת, אבל איתיה בעיניה - נימא אפילו אורז ודוחן נמי מברכין עליו בורא מיני מזונות".
ומעי"ז איכא טובא בגמ', וכנודע.