מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

עירובין דף יח

הערות, בירורים וחידושים במרחבי התלמודים. לומדי דף היומי וכל חבורות הלומדים
הר ששון
הודעות: 112
הצטרף: ה' יולי 14, 2011 10:03 pm

עירובין דף יח

הודעהעל ידי הר ששון » ג' אפריל 16, 2013 5:40 pm

בשולחן ערוך סימן רמ"ב סעיף לו
האומר לחבירו איני מקבל ממך אם היית כמשה מלקין אותו משום בזיון

בהגהות חת"ם סופר
וחז"ל אמרו בעירובין דף יח ע"ב יד ליד אפי יהיה כמשה רבנו ע"ה עי"ש

ולכאורה החילוק פשוט
ועדיפא הול"ל להקשות מכמה מקומת בש"ס משה שפיר קאמרת ?

דניאל
הודעות: 933
הצטרף: ה' אפריל 11, 2013 10:14 pm

Re: עירובין דף יח

הודעהעל ידי דניאל » ג' אפריל 16, 2013 8:24 pm

הר ששון כתב:ולכאורה החילוק פשוט
ועדיפא הול"ל להקשות מכמה מקומת בש"ס משה שפיר קאמרת ?

סליחה על בורותי אבל לא הבנתי מהו החילוק הפשוט וגם לא את השאלה ממשה שפיר קאמרת...

הר ששון
הודעות: 112
הצטרף: ה' יולי 14, 2011 10:03 pm

Re: עירובין דף יח

הודעהעל ידי הר ששון » ג' אפריל 16, 2013 9:38 pm

לפחות על תפרסם את זה

דניאל
הודעות: 933
הצטרף: ה' אפריל 11, 2013 10:14 pm

Re: עירובין דף יח

הודעהעל ידי דניאל » ג' אפריל 16, 2013 11:05 pm

אני נהגתי בעצמי לא הבישן למד כנראה שאתה החלטת להיות לא הקפדן מלמד...

דניאל
הודעות: 933
הצטרף: ה' אפריל 11, 2013 10:14 pm

Re: עירובין דף יח

הודעהעל ידי דניאל » ד' אפריל 17, 2013 12:02 am

שלא יחשדוני במתעצל מלחשוב אני מוסיף: אפשר לומר דהגמרא נקטא בדוקא אפי' יהיה כמשה כמו שביאר המהר"ל ולכן אין בזה בזיון למשה, אבל חילוק זה איננו פשוט כלל (והיה עוד מקום לחלק דלא מיירי באדם מסוים ואינו נראה). הקושיא ממשה שפיר קאמרת איננה מובנת כי אין הכוונה לומר שכל ת"ח הוא כמשה ופשוט. (וכ"ש לפי מה שפירש רש"י בשבת דהיקרא דמשה קמשתבע דאיננו נוגע כלל לענינו.


חזור אל “בית התלמוד”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 50 אורחים