מענין לציין שברש"י על מסכת שבת הובא רבו לוי"ה (למורי ורבי יצחק הלוי) 20 פעמים, כאשר בכל שאר הש"ס הובא 11 פעמים.
האם למישהו יש הסבר לזה.
בברכה המשולשת כתב:זכורני שג"ע החיד"א התייחס לנקודה זו בספר שם הגדולים
מיללער כתב: החיד"א מביא רק מה ששמע ממהר"ח בן-עטר [האוחה"ק?]
מיללער כתב:בברכה המשולשת כתב:זכורני שג"ע החיד"א התייחס לנקודה זו בספר שם הגדולים
לאיזה נקודה? החיד"א מביא רק מה ששמע ממהר"ח בן-עטר [האוחה"ק?] שבכ"מ שרש"י כותב 'לוי"ה' כתתונתו לרבו רבי יצחק הלוי, ואינו מתייחס להנקודה למה במס' שבת מצינו זה יותר מבכל הש"ס:
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... =&pgnum=57
מיללער כתב:בברכה המשולשת כתב:זכורני שג"ע החיד"א התייחס לנקודה זו בספר שם הגדולים
לאיזה נקודה? החיד"א מביא רק מה ששמע ממהר"ח בן-עטר [האוחה"ק?] שבכ"מ שרש"י כותב 'לוי"ה' כתתונתו לרבו רבי יצחק הלוי, ואינו מתייחס להנקודה למה במס' שבת מצינו זה יותר מבכל הש"ס:
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... =&pgnum=57
מיללער כתב:בדף קכ"ח הביא רש"י ג"כ פירוש בשם לוי"ה (בד"ה צתרי) וכתב ע"ז בספר 'המתרגם' בזה"ל: ורש"י ז"ל הביא הרבה פעמים פרושים בשם לוי"ה, ובפרט במסכת זו, ומסתבר לי שזה היה חד מרבותיו הנקרא בשמו הגדול רבינו יצחק סגן לוי"ה מויטר"י.
שאלתי בפי, האם זהו אותו רבי יצחק הלוי שמביא האוחה"ק?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 56 אורחים