אר"ז וכו' אמר רב פתילות ושמנים שאמרו חכמים וכו' מדליקין בהם בחנוכה בין בחול בין בשבת, וכו' קסבר כבתה אין זקוק לה ואסור להשתמש לאורה.
וברש"י ואסור להשתמש לאורה, שיהא ניכר שהוא נר מצוה וליכא למיחש להטיה.
וכן נפסק להלכה תרע"ג ס"א.
אמנם עיין שם בהמשך הסעיף, אפי' תשמיש של קדושה כגון ללמוד לאורה אסור, ויש מי שמתיר בתשמיש של קדושה.
ולכאו' א"כ שוב ניחוש להטייה (ואמנם ללמוד לאורה בשבת אסור, אבל שאר תשמישים של מצוה יש לחוש).