עד מתי תשתכרין וכו'
שמעתי מהרב מימון שליט"א ששאל מדוע נענשה להחשד בשכרות
ותירץ שזו היתה תפילתה
אסתתר - משקו לי מי סוטה - נפקדת
וכן כאן נחשדה אצל הכהן
ולכן ברכה, ונפקדה
ערער בערבה כתב:עי' הג' יעב"ץ ומהרצ"ח.
חיס כתב:ראה רמ"א או"ח סימן תק"ס סעיף ב': ויש מקומות שנוהגין לשבור כוס בשעת חופה וכו' זכר לאבילות ירושלים
מיללער כתב:תוד"ה אייתי: מכאן נהגו לשבר זכוכית בנשואין ע"כ.
נמצא ששבירת הזכוכית הוא רק שבמקום גילה שם תהא רעדה, ולא שייך לענין של זכר לחורבן וכן האיסור למלא שחוק פיו, בזכרוני שיש מקור ששבירת הזכוכית הוא לזכור את החורבן כענין של אעלה את ירושלים על ראש שמחתי, טעיתי?
ישעיהו לוריא כתב:שמעתי פעם : זה מה שכתוב ותתפלל חנה על ד' ולא אל ד', כי תכניתה הייתה להסיתר וכך להיפקד כדין סוטה שיולדת וכו', וא"כ ייאלצו למחוק רח"ל שם ד' בעטייה, ועל כך התפללה "על" ד' שלא יימחק.
כרם כתב:מיללער כתב:תוד"ה אייתי: מכאן נהגו לשבר זכוכית בנשואין ע"כ.
נמצא ששבירת הזכוכית הוא רק שבמקום גילה שם תהא רעדה, ולא שייך לענין של זכר לחורבן וכן האיסור למלא שחוק פיו, בזכרוני שיש מקור ששבירת הזכוכית הוא לזכור את החורבן כענין של אעלה את ירושלים על ראש שמחתי, טעיתי?
האיסור למלאות פיו שחוק, ודאי שייך לחורבן, שנאמר אז ימלא שחוק פינו אימתי בזמן שיאמרו הגוים הגדיל ד' לעשות עם אלה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 154 אורחים