האם השתנה בתפילין לא הוי בזיון כמו הפחה?
הגמ' אומרת שאסור להשתין בתפילין משום שמא יפיח בהם
וצ"ע הרי השתנה עצמה היא יותר בזיון מהפחה?
ויש להוכיח שהפחה קלה מהשתנה דהרי פסק השולחן ערוך (אורח חיים סימן ע"ט סעיף ט') [ע"פ הגמ' לקמן (כ"ה.)] וז"ל: יצא ממנו ריח מלמטה, אסור בדברי תורה עד שיכלה הריח; ואם יצא מחבירו, מותר בדברי תורה משום דאי אפשר, שהתלמידים קצתם גורסים וקצתם ישנים ומפיחים בתוך השינה. אבל לקרות קריאת שמע, אסור עד שיכלה הריח. עכ"ל. לאומת זאת לגבי השתנה פסק השולחן ערוך (אורח חיים סימן ע"ו סעיף ז') [ע"פ הגמ' לקמן (כ"ה.)] וז"ל: אבל ספק מי רגלים, אפילו באשפה, מותר משום דלא אסרה תורה לקרות כנגד מי רגלים אלא כנגד עמוד של קלוח, ואחר שנפל לא מיתסר אלא מדרבנן, ובספיקן לא גזרו. עכ"ל. חזינן שעמוד הקילוח אסור מהתורה ואפי' של חברו משאין כן הפחה וצ"ע.