באשכול הסמוך (הדן ב"תיקון גדול") הובא צילום דברי ה"משיבת נפש", שם הוא מקשה מדוע לא מזכירים במוסף של שבועות גם את הקרבנות הבאים עם הלחם המפורשים בפ' אמור.
(יח) וְהִקְרַבְתֶּם עַל הַלֶּחֶם שִׁבְעַת כְּבָשִׂים תְּמִימִם בְּנֵי שָׁנָה וּפַר בֶּן בָּקָר אֶחָד וְאֵילִם שְׁנָיִם יִהְיוּ עֹלָה לַה' וּמִנְחָתָם וְנִסְכֵּיהֶם אִשֵּׁה רֵיחַ נִיחֹחַ לַה':
(יט) וַעֲשִׂיתֶם שְׂעִיר עִזִּים אֶחָד לְחַטָּאת וּשְׁנֵי כְבָשִׂים בְּנֵי שָׁנָה לְזֶבַח שְׁלָמִים:
וכידוע אכן דעת השו"ע הרב להזכיר "ושני שעירים".
והיה תמוה לי לפני רבות בשנים, מדוע דוקא את השעיר לחטאת הבא עם הלחם, סובר הרב שצריך להזכיר, ולא את שבעת כבשים לעולה, ושני כבשים שלמים, ואת הפר לעולה ואת שני האילים לעולה.
וזכורני ששמעתי בזמנו שאחד הספרים המפרשים את שו"ע הרב מבארים ענין זה, אינני זוכר אם לא הצלחתי למצא את הספר או שעיינתי וכבר נשכח ממני מה אומר, כמדומה ששם הספר היה "דברי נחמיה" או משהו דומה.
ואוסיף שאלה, לדעת המשיבת נפש שכנראה כן התכוין לשאול על כל קרבנות העצרת, מדוע לא שאל גם על הכבש הבא עם העומר ביום א' דחוה"מ פסח.
אגב, בסידור יעב"ץ יש נוסח לומר ביום א' דחוה"מ פסח ובשבועות להזכיר כל הקרבנות אלא שנוסח זה נאמר לא בתוך תפילת מוסף אלא כמשומה בין שחרית למוסף.
אודה למי שיביא חומר על ב' השאלות הקודמות.