קו ירוק כתב:בפוסקים מבואר ששלושת ימי הגבלה מתחילים בג' בסיון.
וכל ימי אני תמה איך יתכן כדבר הזה?
הרי מפורש בתורה שביום רביעי של סיון אמר הקב"ה למשה מצוות הגבלה לשלושת ימים,
ולא בג' סיון. וכל מאי דנחלקו זה אם היו שלושה ימים חוץ ממתן תורה או שלושה ימים עם מתן תורה,
אבל לכו"ע הם התחילו בד' סיון.
נוטר הכרמים כתב:אגב, בספרי החיד"א בכמה מקומות (יוסף תהילות תהילים מזמור קמח, רוח חיים דרוש ב) מובא בשם בעל המכתם שבימי הגבלה נגלו רזין עילאין ליחידי סגולה.
מה המקור הקדום לכך, ובאיזה 'מכתם' מדובר?
חרסון כתב:נוטר הכרמים כתב:אגב, בספרי החיד"א בכמה מקומות (יוסף תהילות תהילים מזמור קמח, רוח חיים דרוש ב) מובא בשם בעל המכתם שבימי הגבלה נגלו רזין עילאין ליחידי סגולה.
מה המקור הקדום לכך, ובאיזה 'מכתם' מדובר?
ספר המכתם לר' דוד מנרבונא, על פסחים. (מהספרים שהו"ל רמ"י בלוי ע"ה). וכמדומה שהו"ע הביא זאת בשם מישהו אחר.
קו ירוק כתב:בפוסקים מבואר ששלושת ימי הגבלה מתחילים בג' בסיון.
ואני תמה איך יתכן?
הרי מפורש בתורה שביום רביעי של סיון אמר הקב"ה למשה מצוות הגבלה לשלושת ימים,
ולא בג' סיון. וכל מאי דנחלקו זה אם היו שלושה ימים חוץ ממתן תורה או שלושה ימים עם מתן תורה,
אבל לכו"ע הם התחילו בד' סיון.
סעדיה כתב:בפני יהושע שבת פ"ו ע"ב איתא דקיי"ל דבג' בסיון נאמרה מצות פרישה, עיי"ש.
חזור אל “בין פסח לעצרת - ספיה"ע, ל"ג בעומר, שבועות”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 15 אורחים