הנה פסק הח"ח בביאור הלכה תקכ"ט , והאנשים בזמן שבהמ"ק היה קיים היו אוכלין בשר השלמים לשמחה וכדכתיב וזבחת שלמים ואכלת שם ושמחת וגו' ועכשיו שאין בהמ"ק קיים אין יוצאין ידי חובת שמחה אלא ביין שנאמר ויין ישמח לבב אנוש אבל בשר אין חובה לאכול עכשיו כיון שאין לנו בשר שלמים ומ"מ מצוה יש גם באכילת בשר כיון שנאמר בו שמחה [כן מתבאר מדברי הב"ח וש"א] והמחבר שלא הזכיר בשר אזיל לשיטתיה בב"י ע"ש ולענין יין סמך על מה שהזכיר בס"א שצריך לקבוע סעודה על היין'
וכיום מפורסם בשם הרב אלישיב דבעינן שתיית רביעית יין .
מה המקור לדין רביעית ?
והאם נכון מה שאומרים בשם הרב אלישיב שיוצאים יד"ח שתיית היין בקידוש ? לא משמע כך במשנה ברורה
והאם החובה כפולה בליל יו"ט וביו"ט ביום?
(לגבי בשר שחובתו פחותה מיין כנ"ל מקפידים רבים לאכול בשר בלילה וביום ןלבטל המנהג בשבועות סעודה במאכלי חלב וכו')
(והרי בשר שלמים לכאורה לא היה שייך בליל יו"ט כי שלמי שמחה נזבחו ביום)