הקשה הט"ז (יו"ד סי' קצב סק"א) איך בועז נשא את רות בלא המתנת ז"נ משום חשש דם חימוד, ותמה הכרתי ופלתי (תפארת ישראל, שם סק"א) על הט"ז, הרי באותו הלילה לא בא עליה כמבואר בסנהדרין תוקפו של יוסף ענוותנותו של בועז.
אך לא הבנתי מה הוקשה לרבינו יונתן אייבשיץ, הרי מבואר במדרש ששאלה טהורה את או טמאה וענתה לו טהורה, ומזה ששאלה נראה שכוונתו היתה לבא עליה קודם שיהיה ספק בידה לספור ז"נ שאל"כ מה אכפת לו אם טמאה היא. וכן נראה מפשטות הפסוקים שם שמיד למחרת נשאה, וכן הוא להדיא במדרש רבא (רות ו, ד) 'ליני הלילה, הלילה הזו את לנה בלא איש ואין את לנה לילה אחרת בלא איש', וחזינן שמיד למחרת נשאה. וכן איתא במדרש שם (ז, ז) שהקב"ה הזמין את הגואל מיד לבועז ואף אם היה בסוף העולם היה מטיסו כדי לא לעכב את בועז. וא"א לומר שנשאה למחרת אך לא בא עליה אלא לאחר ז"נ [עיי"ש בב"י שלרוב הראשונים הקידושין חלים אם נשאה בלא ז"נ אלא שאסורים בייחוד]. משום שודאי מדובר שגם בא עליה ביום שנשאה, הייינו למחרת היום שבאה אליו, שהרי איתא ביל"ש על רות שמת באותו היום שנשאה, ומלבד מה שמהלשון 'הלילה את לנה בלא איש ואין לילה אחרת את לנה בלא איש' מבואר שבא עליה מיד בלילה שלאחר מכן.
תודה מראש למי שיעזור לי בעניין.