פרי יהושע כתב:שף ויתיב כתב:ליטוואק פון בודאפעסט כתב:מה שאני לא הבנתי בדברי הרבי מליובאוויטש הוא, שיום שבועות הוא יום הבאת קרבן, והקרבתם מנחה חדשה לה'. האם נאמר שידידינו עובר את קו התאריך יביא שתי הלחם בעצמו, חוץ ממה שיביאו כלל ישראל? איך מצינו חג פרטי לאיש פרטי? הרי החג הוא מקרא קדש, דהיינו שמתאספים ביחד לחוג, וכמו"ש הרמב"ן בפרשת אמור
השאלות לגבי שני הלחם וכו' כמובן שאין שום שאלה, והרי זה בדומה לבן חו"ל שאצלו ביעור חמץ אינו בזמן שמקריבים הפסח בארה"ק, ואין מביא מוסף אחר אם המוסף היה בלילה שלו וכו'.
איזו השוואה יש בין בן חו"ל שאצלו זה ספיקא דיומא, לבין להחליט שאדם יכול להיות לו חג שבועות פרטי, זה הרי לא יעלה על הדעת.
אין שום חג שבועות פרטי. יש חג שבועות כמקום שיצא ממנו, וכמו שמצינו סברא זו לגבי הרבה ענינים, ולדוגמא ההולך לקטבים שאין שם יום ולילה, או היוצא לחלל. ולא גרע מזה ספירת העומר שהיא מצוה ארוכה שנמשכת על פני מ"ט יום (בלי להכנס כעת לחקירות האחרונים בזה), וכלפי מצוה זו חציית קו התאריך היא שיבוש כמו השיבוש של יציאה לקוטב לענין יום ולילה. ומצטרף נידון זה לעוד הרבה נידונים מוזרים שהמציאה לנו ההתפתחות הטכנולוגית, ועוד ידה נטויה להמציא נידונים מוזרים פי כמה, וחלקם נידונים באשכולות שונים בפורום זה.