זה היה המנהג הכללי באשכנז
(ולולי דמסתפינא הייתי אומר שהוא הנכון)
אוצר החכמה כתב:הסברתי. יש שני סוגים. ברכה על המצווה וברכה שהיא המצווה עצמה. לצרף את שניהם זה צירוף של שני דברים ואכן לא מצינו שעושים את זה (עד כמה שאני חושב כרגע. יש לך דוגמה שכן עושים כך?)
מלבד זאת יש קושי נוסף. שבמקרים שתיקנו ברכה כמצווה אין אופציה של קיום המצווה ללא הברכה. כלומר בקידוש והבדלה יש בתפילה אבל אין עשיית הדבר ללא ברכה. (אנו מבדילים בלא ברכה כדי להתיר במלאכה אבל אינו נחשב שקיים את המצווה וחייב להבדיל.) ואילו כאן אם ספר בלא ברכה אינו יכול לספור עוד היום בברכה, אא"כ תגיד שמנהג אשכנז הנ"ל חולק על הדין הזה.
זקן ששכח כתב:את ה'שערי תשובה' על השו"ע, כתב רבינו חיים מרדכי מרגליות, וכמדומני היה רב בעיירה בליטא. הוא כותב [סי' תפט, ב]: 'וגם בלשון בני אדם נופל יותר לשון לעומר בלמ"ד, וכן נהגו במדינתנו'.
ומעניין מהיכן המנהג ה'ליטאי' הנוכחי להקפיד על בעומר.
חזור אל “בין פסח לעצרת - ספיה"ע, ל"ג בעומר, שבועות”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 41 אורחים