מיכאל1 כתב:אני לומד מן האמור נפק"מ לדינא, אם יסכימו שאר התחי"ם דפה.
אדם שבליל שבועות אחר מעריב מחמת ההרגל ברך אקס"ו על ספירת העומר, לא יאמר בשכמל"ו מיד אלא יאמר היום חמישים יום שהם שבעה שבועות ויום אחד בעומר/לעומר , ורק אח"כ יאמר בשכמל"ו.
עזריאל ברגר כתב:מיכאל1 כתב:אני לומד מן האמור נפק"מ לדינא, אם יסכימו שאר התחי"ם דפה.
אדם שבליל שבועות אחר מעריב מחמת ההרגל ברך אקס"ו על ספירת העומר, לא יאמר בשכמל"ו מיד אלא יאמר היום חמישים יום שהם שבעה שבועות ויום אחד בעומר/לעומר , ורק אח"כ יאמר בשכמל"ו.
לא הייתי עושה כן, כי זה מיחזי ככפירה בתושבע"פ.
מיכאל1 כתב:עזריאל ברגר כתב:מיכאל1 כתב:אני לומד מן האמור נפק"מ לדינא, אם יסכימו שאר התחי"ם דפה.
אדם שבליל שבועות אחר מעריב מחמת ההרגל ברך אקס"ו על ספירת העומר, לא יאמר בשכמל"ו מיד אלא יאמר היום חמישים יום שהם שבעה שבועות ויום אחד בעומר/לעומר , ורק אח"כ יאמר בשכמל"ו.
לא הייתי עושה כן, כי זה מיחזי ככפירה בתושבע"פ.
האם עדיף לעבור על ודאי לא תישא שהעולם נזדעזע על זה?
מיכאל1 כתב:עזריאל ברגר כתב:מיכאל1 כתב:אני לומד מן האמור נפק"מ לדינא, אם יסכימו שאר התחי"ם דפה.
אדם שבליל שבועות אחר מעריב מחמת ההרגל ברך אקס"ו על ספירת העומר, לא יאמר בשכמל"ו מיד אלא יאמר היום חמישים יום שהם שבעה שבועות ויום אחד בעומר/לעומר , ורק אח"כ יאמר בשכמל"ו.
לא הייתי עושה כן, כי זה מיחזי ככפירה בתושבע"פ.
האם עדיף לעבור על ודאי לא תישא שהעולם נזדעזע על זה?
כדכד כתב:אדם שבירך ונפל מידיו ונמאס הדבר שעליו בירך יחפש משהו שלא כיון לברך עליו כדי לתקן את הלאו? אין הלכה כזו.
לדעתי לא בירך ברכה לבטלה כי בשעת הברכה חשב שצריך לברך וודאי שלא עבר על לא תשא לדעת רוב הראשונים שהוא רק על שבועה בשם ה' וע"ז נזדעזע העולם לכו"ע.
מי שסופר ספה"ע בליל שבועות לא שהוא מיחזי ככפירה בתושבע"פ אלא עובר על לאו דבל תוסיף מה"ת.
מיכאל1 כתב:כדכד כתב:אדם שבירך ונפל מידיו ונמאס הדבר שעליו בירך יחפש משהו שלא כיון לברך עליו כדי לתקן את הלאו? אין הלכה כזו.
לדעתי לא בירך ברכה לבטלה כי בשעת הברכה חשב שצריך לברך וודאי שלא עבר על לא תשא לדעת רוב הראשונים שהוא רק על שבועה בשם ה' וע"ז נזדעזע העולם לכו"ע.
מי שסופר ספה"ע בליל שבועות לא שהוא מיחזי ככפירה בתושבע"פ אלא עובר על לאו דבל תוסיף מה"ת.
אחר אלף המחילות, לא יעזור לקחת דבר שלא כיון עליו כי הברכה הראשונה לא פטרה אותו וממילא יהיה מחוייב לברך עליו שוב.
כבר דשו קמאי ובתראי האם יש לא תישא דאורייתא בברכה לבטלה, ואכמ"ל, ואם כוונתו להריטב"א בחולין גבי נטילת ידים שכיוון שחשב שצריך לברך לא יהיה ברכה לבטלה גם בזה הילכו הנמושות.
ע"פ הרוקח לעיל לא יהיה בל תוסיף כי התורה ציוותה לספור חמישים יום אלא שמתקיימת ספירה בהזכרת חג השבועות, וא"כ בנידו"ד שספר בצורה אחרת לא יהיה בל תוסיף.
כל זה נכתב כמובן להלכה ולא למעשה, כי הוא נגד פשטות הראשונים והפוסקים.
מיכאל1 כתב:אני לומד מן האמור נפק"מ לדינא, אם יסכימו שאר התחי"ם דפה.
אדם שבליל שבועות אחר מעריב מחמת ההרגל ברך אקס"ו על ספירת העומר, לא יאמר בשכמל"ו מיד אלא יאמר היום חמישים יום שהם שבעה שבועות ויום אחד בעומר/לעומר , ורק אח"כ יאמר בשכמל"ו.
מענה לשון כתב:אולי לאידך גיסא יסכימו הת"ח דכאן לדעת הרוקח אם מסיבה כל שהיא לא יוכל להתפלל בשבועות
יצטרך לספור בליל שבועות כנ"ל
עזריאל ברגר כתב:האם עדיף לעבור על ודאי לא תישא שהעולם נזדעזע על זה?
חזור אל “בין פסח לעצרת - ספיה"ע, ל"ג בעומר, שבועות”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 61 אורחים