מאמר נפלא למאד 'שלח נא ביד תשלח' על ענין קבלת התורה והמסתעף.
תקציר, - עבודת ימי הספירה הכנה לקבלת התורה לקדש כל מ"ט פנים טהור עד יום החמישים שבת העליון.
- בביאור המדרש 'שלח נא ביד תשלח' ביד רבי עקיבא.
- ובביאור דברי הגמ' דמשה רבינו ע"ה השיג מ"ט שערי בינה, ואילו רבי עקיבא השיג נ' שערי בינה.
- ביאור ענין מיתת כ"ד אלף תלמידי רבי עקיבא. - ובדברי האלשיך ד-ותצא לאה לקראתו זה הלילה ליל שבועות היה, ומזה בא רבי עקיבא 'אבי"ר יעק"ב'.
- ענין נתינת התורה בסיני לישראל באופן שהוא גם בכתב וגם בע"פ היה כדי להחזיקם בגלויות העתידות.
- בזכות ה'קץ' שנים שנחסר להם במצרים זכו ישראל 'לעשות ספרים אין קץ' לתורה שבע"פ שהוא 'רבי עקיבא' ולכן היה עתיד לדרוש על כל קוץ וקוץ תלי תלים של הלכות.
- בישוב סתירת הגמ' דשבת דהכפיה היה על התושב" עם דברי התנחומא דהכפייה היה על התורה שבע"פ.
- ביאר לאור הנ"ל את המשא ומתן שהיה בין הקב"ה למרע"ה ע"ה.
- פלפול עצום מבעל 'העמודיה שבעה' [רבו היה רבו של המגן אברהם] בביאור פלוגתת רבי אליעזר ורבי עקיבא אי יש אם למקרא או שזו היתה פלוגתת משרע"ה עם הקב"ה
ובביאור הדברים.
- ועוד יתבארו כמה מן הכתובים מה הוא ענין 'מרכבת המשנה' של פרעה אצל יוסף, והיכן גילה יעע"ה ליוסף ענין זה של רבי עקיבא, ונזכה לגל עיני ואביטה נפלאות מתורתך.