אח"כ ממשיך הפייטן ואומר
"ואי אפשר לאכול ולשתות כאחת כשכבר כרסו מילא".
וכדי להבין דבריו, נביא כאן דברי הגמ' פסחים קיד: - קטו.
"פשיטא - היכא דאיכא שאר ירקות מברך אשאר ירקות בורא פרי האדמה ואכיל, והדר מברך על אכילת מרור ואכיל.
היכא דליכא אלא חסא מאי, אמר רב הונא - מברך מעיקרא אמרור ב"פ האדמה ואכיל ולבסוף מברך עליה על אכילת מרור ואכיל.
מתקיף לה רב חסדא - לאחר שמילא כריסו הימנו חוזר ומברך עליה?
אלא אמר רב חסדא - מעיקרא מברך עליה בורא פרי האדמה ועל אכילת מרור ואכיל, ולבסוף אכיל אכילת חסא בלא ברכה.
בסוריא עבדי כרב הונא, ורב ששת בריה דרב יהושע עביד כרב חסדא, והלכתא כוותיה דרב חסדא.
רב אחא בריה דרבא מהדר אשאר ירקות לאפוקי נפשיה מפלוגתא.
לא הצלחתי להבין דברי הפייטן כדברי מי הם, ויעויין תוס' שכתבו שרבי הונא ס"ל דאפי' יש לו שאר ירקות מטבל בחסא פעמיים. ומ"מ גם אם בא לשלול דברי שניהם קשה להבין כוונת הפייטן "ואי אפשר לאכול ולשתות כאחת כשכבר כרסו מילא" . וברוך היודע.
אח"כ חוזר רבינו הפייטן ומבאר מדוע כשאוכלין מצה כן מברכים על שניהן כאחת, וגם הנה לא זכיתי לעמוד על כוונתו -
"וכן בשתי מצות פוטרין מחלה וחלה,
על כי אין לשנות בשתי ברכות,
מברך על זו ועל זו ואינו אוכל עד שיגמור שתי ברכות"
גם כאן אודה למי שיוכל לשפוך אור על שורות אלו, שהן הן גופי תורה, שענינם הררי הלכות התלויים בשערה, מקרא מועט והלכות מרובות.