ציבור כתב:ובשאר מדינות המלך מה יעשו?
"זה חסא רגיל. אני טעמתי. דבליצקי".
בברכה המשולשת כתב:ולמדנו מכאן שיש לכתוב "חסא", ולא "חסה", ושזה לשון זכר ולא לשון נקבה- ושני הדברים הם חידוש עבורי הקטן.
ואמר רבא מאי חזרת חסא מאי חסא דחס רחמנא עילוון
ס''ק כתב: הוא "ברכת קטיף" שבו נמצאה מרירות, [ופלא שבתחילה לא הרגשתי מרירותו ועם הלעיסה בא המרור ונשאר הטעם גם אח"כ לזמן ארוך]. ואני קניתיו היום בחנות האחרונה ברח' עץ חיים" על יד רח' יפו [החנות בכשרות בעלזא].
.
ירושלמי כתב:בברכה המשולשת כתב:ולמדנו מכאן שיש לכתוב "חסא", ולא "חסה", ושזה לשון זכר ולא לשון נקבה- ושני הדברים הם חידוש עבורי הקטן.
פסחים לט,אואמר רבא מאי חזרת חסא מאי חסא דחס רחמנא עילוון
לעומקו של דבר כתב:אוי א שיינער מעיישה.
ותליתאי ילפינן מיני', שמותר לכתוב על מודעה (אפי' דבר שהוא היפך הרצון דהתולים), ואין עובר משום לא תגזול.
ומכבר הלנתי בכעי"ז, על אלו שתולים מודעה (בדר"כ בנושא פרובלמטי) וכותבים "כל המוריד גזל וחרם ושמתא". כאילו שהקיר שייך להם.
ירושלמי כתב:בבני ברק עיר התורה התפרסמו בשבוע האחרון מודעות החתומות בהכשר "חרדים" (הגרש"צ רוזנבלט שליט"א?), המבשרות על השגת חסה "מרה". אחת המודעות הודבקה בביהמ"ד "תפארת ציון" נוכח ביתו של רב ביהכנ"ס דשם, הגאון רבי שריה דבליצקי שליט"א.
כהיום הזה, זכו מתפללי ביהכנ"ס לאינפורמציה 'מרה' לא פחות: החסה המדוברת אינה מרה, והרי היא ככל חסה רגילה הנמכרת בשוק. מי שאחראי לבדיקה המעשית והשוואת החסה לשאר החסות, ואף טרח ליידע את הציבור בממצאיו, הוא לא אחר מאשר ר' שריה בעצמו, שבפשטותו האופיינית שרבט בכתב ידו על המודעה את השורה הבאה:"זה חסא רגיל. אני טעמתי. דבליצקי".
.
לענין כתב:ירושלמי כתב:בבני ברק עיר התורה התפרסמו בשבוע האחרון מודעות החתומות בהכשר "חרדים" (הגרש"צ רוזנבלט שליט"א?), המבשרות על השגת חסה "מרה". אחת המודעות הודבקה בביהמ"ד "תפארת ציון" נוכח ביתו של רב ביהכנ"ס דשם, הגאון רבי שריה דבליצקי שליט"א.
כהיום הזה, זכו מתפללי ביהכנ"ס לאינפורמציה 'מרה' לא פחות: החסה המדוברת אינה מרה, והרי היא ככל חסה רגילה הנמכרת בשוק. מי שאחראי לבדיקה המעשית והשוואת החסה לשאר החסות, ואף טרח ליידע את הציבור בממצאיו, הוא לא אחר מאשר ר' שריה בעצמו, שבפשטותו האופיינית שרבט בכתב ידו על המודעה את השורה הבאה:"זה חסא רגיל. אני טעמתי. דבליצקי".
.
יתכן שנפלה כאן טעות, ואפרש.
החסה הנמכרת, שעולה גם על שולחני, ה'קונץ' שלה הוא בכך שהיא באה עם הקלח הטמון באדמה. בשנים עברו, היו משווקים רק את הקלח כשהוא בפני עצמו, מה שקרה הוא שאנשים היססו מלאכול את זה כי היה נראה להם שדחפו כאן משהו אחר, איזה עב''מ. לכן בשנים האחרונות מוכרים את הקלח כאשר יוצאים ממנו עלים מועטים, כדי שיראו שזה חסה ולא משהו אחר. טעמם של העלים הוא אכן רגיל בהחלט בהחלט. המרירות היא בקלח שהוא גם כשר לכתחילה [עיינו במשנה ברורה].
תורה מפוארת כתב:לענין כתב:ירושלמי כתב:בבני ברק עיר התורה התפרסמו בשבוע האחרון מודעות החתומות בהכשר "חרדים" (הגרש"צ רוזנבלט שליט"א?), המבשרות על השגת חסה "מרה". אחת המודעות הודבקה בביהמ"ד "תפארת ציון" נוכח ביתו של רב ביהכנ"ס דשם, הגאון רבי שריה דבליצקי שליט"א.
כהיום הזה, זכו מתפללי ביהכנ"ס לאינפורמציה 'מרה' לא פחות: החסה המדוברת אינה מרה, והרי היא ככל חסה רגילה הנמכרת בשוק. מי שאחראי לבדיקה המעשית והשוואת החסה לשאר החסות, ואף טרח ליידע את הציבור בממצאיו, הוא לא אחר מאשר ר' שריה בעצמו, שבפשטותו האופיינית שרבט בכתב ידו על המודעה את השורה הבאה:"זה חסא רגיל. אני טעמתי. דבליצקי".
.
יתכן שנפלה כאן טעות, ואפרש.
החסה הנמכרת, שעולה גם על שולחני, ה'קונץ' שלה הוא בכך שהיא באה עם הקלח הטמון באדמה. בשנים עברו, היו משווקים רק את הקלח כשהוא בפני עצמו, מה שקרה הוא שאנשים היססו מלאכול את זה כי היה נראה להם שדחפו כאן משהו אחר, איזה עב''מ. לכן בשנים האחרונות מוכרים את הקלח כאשר יוצאים ממנו עלים מועטים, כדי שיראו שזה חסה ולא משהו אחר. טעמם של העלים הוא אכן רגיל בהחלט בהחלט. המרירות היא בקלח שהוא גם כשר לכתחילה [עיינו במשנה ברורה].
אני מצטרף להנ"ל המשנ"ב כותב מפורש שאין שום עניין לאכול חסה או חסא מרה, העניין הוא שהוא היה מר, וכך נוהגים כולם, ורחמנא ליבא בעי, עוד מעט זה יהפך להיות כמו המורביות של הערבות שמי שלא לוקח עץ ערבות לא יוצא יד"ח. וד"ל.
ישראל אליהו כתב:תורה מפוארת כתב:לענין כתב:ירושלמי כתב:בבני ברק עיר התורה התפרסמו בשבוע האחרון מודעות החתומות בהכשר "חרדים" (הגרש"צ רוזנבלט שליט"א?), המבשרות על השגת חסה "מרה". אחת המודעות הודבקה בביהמ"ד "תפארת ציון" נוכח ביתו של רב ביהכנ"ס דשם, הגאון רבי שריה דבליצקי שליט"א.
כהיום הזה, זכו מתפללי ביהכנ"ס לאינפורמציה 'מרה' לא פחות: החסה המדוברת אינה מרה, והרי היא ככל חסה רגילה הנמכרת בשוק. מי שאחראי לבדיקה המעשית והשוואת החסה לשאר החסות, ואף טרח ליידע את הציבור בממצאיו, הוא לא אחר מאשר ר' שריה בעצמו, שבפשטותו האופיינית שרבט בכתב ידו על המודעה את השורה הבאה:"זה חסא רגיל. אני טעמתי. דבליצקי".
.
יתכן שנפלה כאן טעות, ואפרש.
החסה הנמכרת, שעולה גם על שולחני, ה'קונץ' שלה הוא בכך שהיא באה עם הקלח הטמון באדמה. בשנים עברו, היו משווקים רק את הקלח כשהוא בפני עצמו, מה שקרה הוא שאנשים היססו מלאכול את זה כי היה נראה להם שדחפו כאן משהו אחר, איזה עב''מ. לכן בשנים האחרונות מוכרים את הקלח כאשר יוצאים ממנו עלים מועטים, כדי שיראו שזה חסה ולא משהו אחר. טעמם של העלים הוא אכן רגיל בהחלט בהחלט. המרירות היא בקלח שהוא גם כשר לכתחילה [עיינו במשנה ברורה].
אני מצטרף להנ"ל המשנ"ב כותב מפורש שאין שום עניין לאכול חסה או חסא מרה, העניין הוא שהוא היה מר, וכך נוהגים כולם, ורחמנא ליבא בעי, עוד מעט זה יהפך להיות כמו המורביות של הערבות שמי שלא לוקח עץ ערבות לא יוצא יד"ח. וד"ל.
היכן המשנ"ב?
בכל אופן, דעת החזו"א שלא יוצאים אם זה לא מר. עיין בראיותיו העיוניות.
והגרח"ק הביא ממשמעות עוד ראשונים שצריך בדוקא למרר את פיו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 29 אורחים