האם קידוש במקום סעודה הוא באכילת המצות, למרות אריכות הזמן בינם לקידוש,
או שסמכינן על דעת הגאונים שהיין עצמו נחשב למקום סעודה אם שותה רביעית (וליש אומרים, שני רביעיות)?
שומע ומשמיע כתב:ומה נאמר באשה שהולכת להנקה חצי שעה ויותר בזמן אמירת ההגדה?
עזריאל ברגר כתב:שומע ומשמיע כתב:ומה נאמר באשה שהולכת להנקה חצי שעה ויותר בזמן אמירת ההגדה?
שאלה טובה.
ובדיעבד בטח אפשר לסמוך על הכוס הראשונה שנוהגים לשתות אותה כולה.
יבנה כתב:עזריאל ברגר כתב:שומע ומשמיע כתב:ומה נאמר באשה שהולכת להנקה חצי שעה ויותר בזמן אמירת ההגדה?
שאלה טובה.
ובדיעבד בטח אפשר לסמוך על הכוס הראשונה שנוהגים לשתות אותה כולה.
פסחים קא:
"בני חבורה שהיו מסובין לשתות ועקרו רגליהן לצאת לקראת חתן או לקראת כלה כשהן יוצאין אין טעונין ברכה למפרע כשהן חוזרין אין טעונין ברכה לכתחלה במה דברים אמורים שהניחו שם זקן או חולה אבל לא הניחו שם לא זקן ולא חולה כשהן יוצאין טעונין ברכה למפרע כשהן חוזרין טעונין ברכה לכתחלה"
סופר-סתם כתב:יש שרצו לסמוך על הכוס השני ובלבד שיהרהר בקידוש.
יש איזה מאמר ששיער שבזמן המשנה המגיד היה רק לאחר המצה?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 35 אורחים