מצוי מאוד שבליל הסדר בעת שמקדשין נמצאים המצות מאת בני הבית בניילון שקוף,
ויש לדון אם מותר לקדש כך ומיקרי שהפת מכוסה, או שצריכין לכסות המצות בניילון שאינו שקוף.
ואת"ל שצריכין לכסותו בניילון שאינו שקוף משום שהפת עדיין רואה שמקדשין, נמצא שהפת יכול לראות אבל לא לשמוע.. אתמהה
ולכאורה יש לומר שגם טעם הזה של המרדכי [במסכת פסחים] שלא לבייש את הפת הנו ג"כ מטעם שלא יצטרך לקדש על הפת תחילה כיון שהוא קודמת בפסוק,
וברצוני לידע אם מצאנו אחד מי שמגדיר את טעם המרדכי שהוא חד עם הטעם שלא יצטרך לקדש על הפת תחילה.