ראיתי בקובץ "מבקשי תורה" ניסן תשע"ז בשם הגאון ר' מנשה אביעזרי שליט"א על מש"כ המ"ב בס' תמ"ח ס"ק י"ב דלעניין חמץ שעבר עליו הפסח שאינו אסור אלא מדרבנן מהני מכירה לנכרי גם בקניין ספק אף של"מ אלא בספק, כיון והוי ספק מדרבנן. והעיר בזה, דהלא כיון ול"מ רק בספק, הלא המוכר הישראל תפיס בחמץ והוי כהמע"ה דחשיב בכה"ת כדידיה, וא"כ לכא' ל"מ המכירה כלל. והאריך שם בצדדי שאלה זו
לפי דעתי הק' מעיקרא ליתא, אולם ברצוני לשמוע קודם דעת החכמים כאן.