לגבי ביזת מצרים כתוב בפסוק (שמות ג, כב): ושאלה אשה משכנתה ומגרת ביתה כלי כסף וכלי זהב ושמלות
ולכאורה קשה, שהרי מבואר בחז"ל שבזכות כמה דברים נגאלו ממצרים ואחד מהם שלא שינו לבושם, ואם כן לשם מה היו השמלות הללו.
דרומי כתב:אולי מכאן ראיה להא דאמרי אינשי "אם זה בחינם תביא שתים"
ויש להוסיף שיכולים למכור את זה אחר כך לתגרי אומות העולם, או לתת את זה לשפחותיהם וכו'
עזריאל ברגר כתב:דרומי כתב:אולי מכאן ראיה להא דאמרי אינשי "אם זה בחינם תביא שתים"
ויש להוסיף שיכולים למכור את זה אחר כך לתגרי אומות העולם, או לתת את זה לשפחותיהם וכו'
מקרא מלא דיבר הכתוב: ושמתם על בניכם ועל בנותיכם.
חלמישצור כתב:בפשטות אפשר לומר שהשאלת השמלות הייתה עם יציאתם לדרך, כלומר שכבר לא זקקה ההבדלה בין ישראל ומצרים, ורמז לזה בלשון המדרש: "ושאלה אשה משכנתה. מלמד שהשמלות חביבות עליהם מן הכל. בזמן שאדם יוצא לדרך, אם אין עליו שמלה הוא מתכסף" (שמות רבה, גיר' שנאן, ג, יא). ויש להזכיר שהיה בלקיחת השמלות והכלים, גם קיום הנבואה "ואחרי כן יצאו ברכוש גדול", משמע שיש טעם לקחת ממצרים כמה שיותר.
גחלת כתב:ישנו ווארט ידוע, "ושמתם על בניכם".
המצרים הלכו בבגד קצר והיהודים בבגד ארוך.
ממילא התאימו הבגדים המצריים לילדים היהודיים.
לא שינו לבושם הכונה שלא הלכו בקצר.
בקרו טלה כתב:גחלת כתב:ישנו ווארט ידוע, "ושמתם על בניכם".
המצרים הלכו בבגד קצר והיהודים בבגד ארוך.
ממילא התאימו הבגדים המצריים לילדים היהודיים.
לא שינו לבושם הכונה שלא הלכו בקצר.
אכן כן אי' בדברי יחזקאל (שינאווא) בשם גדול אחד, ובלקוטי יהודה (גור).
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 88 אורחים