מתוך ההקדמה:
כפי שכבר כתבנו בקונטרסים הקודמים, הננו להדגיש, שח"ו אין מגמה בקונטרס זה להכריע במחלוקת גדולי קמאי אודות עצם אפיית מצות מכונה, אלא רק לעורר ולהדגיש נקודות שיש בהם חששות לפי אופן האפיה המצוי בזמנינו. ולכן הנוהג מקדמת דנא לאכול מצות מכונה, אינו יכול בזמנינו עם חידוש הטכניקות לפטור את עצמו בניחותא שכך נהוג בקהילתו, בלא לתת את הדעת על קלקולים ומכשולים חמורים שהתחדשו במצות המכונה אך ורק בדור האחרון !! והננו להדגיש עוד, שאין מדובר בקונטרס זה על "חומרות" ולא על "הידורים", אלא על דברים הנוגעים לעיקר הדין שכתבו עליהם הפוסקים שהם אסורים באכילה אפילו בדיעבד !! וכל אדם ירא וחרד, יתן את דעתו לדון בדברים דלהלן בכובד ראש ובחרדת קודש, ולעיין בשרשי הדברים, כדי שידע במה הדברים אמורים...
...וזאת למודעי, כי הדברים כבר פורסמו בקונטרסים שיצאו לאור בחמש עשרה שנים האחרונות, וכבר נפוצו על פני תבל וגם התפרסמו בבמות תורניות שונות, ולכאורה כבר יצאנו בזה ידי חובת מחאה, ושוב אין צורך לפרסם את הדבר בכל פעם. והסיבה שהביאה אותי להדפיס שוב את הקונטרס, זה עקב הבשורה הטובה שהגיעה בשנים האחרונות לציבור המדקדקים במצוות, שישנה מאפיה מסויימת שנבנתה באופן טוב וראוי, שכל הבעיות הנ"ל באו על פתרונם בצורה טובה וראויה, [וכמו שיפורט להלן בקונטרס, ובמכתב המצורף בסופו]. ומכאן תביעה לכל שאר המאפיות, לתקן את הדברים הנ"ל, שיכולים לבא בקלות על פתרונם. [כמובן שחובה עלינו להוסיף הסתייגות, שכל האמור לגבי התיקונים הנ"ל, אמור רק לגבי שעת כתיבת הדברים. אך מן הנסיון נראה, שכיון שאפיית מצות מכונה תלויה במכשירים שמופעלים ובנויים ע"י טכנולוגים ומהנדסים, לכן בהחלט יתכן שדבר שנראה טוב בשנה זו, יכול להשתנות בשנה שאחריה ע"י שינוי רכיב מסויים או הפעלה מסויימת במערכת האפיה. ורק בעלי מקצוע וכדומה יכול ים להבחין בדברים כאלו]. ואנו תקוה שלאור הדברים שיובאו בקונטרס, שבהם יבוארו החששות השונות הצצות ועולות לאור דברי רבותינו הפוסקים, עם התייחסות למציאות השוררת בשטח. יתעוררו אנשי חיל הנזהרים מכל ספק ונדנוד איסור, כדי להביא את הדברים לידי תיקון, ולבער את החמץ וכל ספיקותיו מבתי ישראל.