הודעהעל ידי קומי רוני » א' אפריל 02, 2023 8:30 pm
הנה דנו האחרונים במי שחמצו נמצא במקום אחר, ואצלו זה כבר פסח, אם חמצו אסורה כבר או לא, אי אזלינן בתר מקום הבעלים או מקום החמץ. ויש לדון דגם אם אזלינן בתר הבעלים, מ"מ היכא דהוא נמצא במקום דכבר חלה עליו חובת בדיקה, וביתו נמצאת במקום אחר ששם עדיין הוא מבעו"י, י"ל דאכתי לא חלה עליה חובת בדיקה של הך בית, מכיון דבמקום הבית אכתי הוה יממא ואין הבדיקה יפה כי אם בלילה לאור הנר וכו' כמבואר בריש פסחים, ובזה ניזיל בתר מקום המתחייב בבידקה ולא בתר הגברא הגם שהוא נמצא במקום שהוא כבר אור לארבעה עשר.