הרמב"ם לא הזכיר שמרור אין צריך הסיבה, והיינו משום שלא הזכיר אלא מי שצריך הסיבה, מצה ויין, ולא טרח לכתוב ממילא מי לא צריך הסיבה:
"ואימתי צריכין הסיבה, בשעת אכילת כזית מצה ובשתיית ד' כוסות האלו"
אלא דלפי"ז משמע שכאשר סיים הרמב"ם: "ושאר אכילתו ושתייתו אם היסב הרי זה משובח" כלל בזה גם את אכילת המרור, שהרי לא הזכיר מיעוטה.
ולפי"ז נמצא שהרמב"ם פירש 'מרור אין צריך הסיבה' שאינה מעכבת בה בדיעבד, אבל עדיין הוא בכלל המצוה לכתחילה של אכילת כל הסעודה בהסיבה.
האם מצאנו מי שדקדק זה ברמב"ם?
האם מצאנו להדיא מי שכתב שיש עניין שלא להסב בדוקא באכילת מרור?
[אין תח"י רמב"ם פרנקל החדש, ומסתמא כדאי לעיין בספר המפתח]