ישראל אליהו כתב:אור אליהו לרבי אליהו אבא שאול זצ"ל
על הלכות פסח, בעמקות נפלאה.
(וגם חידושים על ההגדה).
ספר יהלום כתב:הופיע מחדש!
הגדה של פסח "הלל וגדולה"
מאת הגה"ח ר' הלל וורטהיימר שליט"א (ירושלים).
חלק ראשון: הגדה עם ביאורים והרחבות (הלל וגדולה, כאור יום) וחלק נוסף: מקורות ההגדה והפיוטים - מחקרים לתולדות המחברים, מקרוות ונוסחאות פיוטים ועוד.
כעת בהגשה חדשה ומאירת עיניים, עם הוספות חשובות ויקרות.
יגילו הלומדים וישישו המעיינים!
מצ"ב טעימה מהספר.
טור תלגא כתב:שמעתי שיצא לאור ספר ליקוטי יוסף לר' יוזפא שמש מכת"י.
https://www.nli.org.il/he/manuscripts/N ... FL15383591
מישהו יודע פרטים?
לצערנו הרב, לא.יושב_ודורש כתב:מענין לענין באותו הענין,
האם ספר מעשה נסים מאת ר יוזפא שמש נדפס במילואו מתורגם לעברית?
איש בן פרצי כתב:לצערנו הרב, לא.
הגדה של פסח - יד מצרים השלם
מאת הגאון הגדול רבי יצחק אייזיק חבר זצוק"ל
על פי דפוס ראשון וכתי"ק
מהדורת מכון מגנזי רבותינו - לייקווד
נדיר הדבר שיוצא לאור הגדה של פסח בעד הצבור של "אפילו כולנו חכמים כולנו נבונים", שבו יכולים להשיג הבנה והעמקה חדשה - תוך היסודות הנאמנים של יציאת מצרים. בשנה זו יכולים לברך ברכת שהחיינו בהופעת הגדת "יד מצרים השלם" שיוצא לאור על ידי מכון "מגנזי רבותינו" - לייקווד.
כתלמידו של הג"ר מנחם מענדל משקלאוו מתלמידיו המובהקים של הגר"א, העמיק הגרי"א חבר הרבה בתורת רבינו הגר"א זיע"א - ובכל ספריו הרבים (אשר הם עולים יותר משלושים חיבורים על כל מקצועות התורה!) הוא מפרש מרחיב ומברר משנת רבינו הגר"א, עד שזכה מתוך בית מדרשו של הגר"א להיות המפרש העיקרי של תורת ומשנת הגר"א.
הגדה של פסח "יד מצרים" עם פירוש יד חזקה (על דרך הפשט) יצא לאור בחיי המחבר בווארשא שנת תר"ב, ונדפס כעת מחדש ע"י מכון מגנזי רבותינו בראשות הרב קלמן דוד רעדיש שליט"א, באופן מפואר עם השלמות והוספות נכבדות מתוך כתבי יד קדשו של המחבר הגרי"א חבר זצ"ל. אף שהוצאה זו היא כבר ההוצאה החמישית של הגדה זו ע"י המכון - החידוש כעת הוא שעד שנה זו הגיע רק מספר מצומצם של עותקים לאה"ק - לכן עת זה הוא היום שקוינוהו - שיוכלו שוחרי התורה הרבים באה"ק להנות מהבושם הנפלא של הגדת "יד מצרים השלם".
כמה מעלות טובות נמצאות במהדורה זו. ביניהן: ליד המכון הגיע עותקו הפרטי של המחבר מדפוס ראשון של ההגדה, בו רשם המחבר ששה עמודים בכתב יד קדשו "השמטות מהנדפס". מתוך העיון נתברר שהשמטות אלו הושמטו מן הדפוס מחמת הצנזור, ורשמם המחבר על הגליון למען יעמדו לימים רבים ויהיו למשמרת, וזכו המכון למלאות רצונו של אותו צדיק, שלא יאבדו חידושים אלו מתוך פירושו. כן נדפסו במהדורה זו שלש דרשות שדרש הגריא"ח במקהלות עם בשבת הגדול.
בנוסף לפירוש "יד חזקה" ע"ד הפשט, כתב הגריא"ח פירוש "יד רמה" ע"ד סוד ("יד מצרים" בגמטריה "יד חזקה - יד רמה" עה"כ) שהיה טמון עד עתה בכת"י. המכון זכה למצוא כמה עלים מפירוש זה הכתובים בעצם כתי"ק של רבינו - והם מודפסים במהדורה זו מעוטרים בציונים ופרחים, לשמחתם של אלו שיש להם יד בחלק זה של משנת הגריא"ח.
קובע מקום לעצמו - קונטרס הנפלא "אין מזל לישראל", הנדפס כנספח להגדה. הגריא"ח בספריו הרבים מדגיש את היסוד הגדול שהנהגת כלל ישראל היא למעלה מדרך הטבע, ואינה תחת ממשלת השמש וכוכבים ושאר חוקי הבריאה, וכמו שכתב בביאורו על הפיסקא "ואעבור עליך" ז"ל: "כל התורה והמצות הם עומדים על שורש זה שישראל מתנהגים למעלה מן הטבע". על יסוד זה בנוי רוב פירוש "יד חזקה". בליקוט "אין מזל לישראל" סידר המו"ל ארבעים ושלש ערכים (ומכיל ע"ד עמודים) מלוקטים מתוך י"ד ספרים של הגריא"ח, בהם מקיף הגריא"ח לבאר יסוד זה על מערכת הבריאה כולה, מבריאת העולם עד סוף התיקון הגדול. בסוף ההגדה נדפס מפתח ענינים מפורט.
כבר אתמחי גברא ראש המכון הרב קלמן דוד רעדיש שליט"א בהדפסת כתבים מבית מדרשו של הגר"א. בשנת תשנ"ט זיכה את הרבים בספר הנפלא "מגנזי הגר"א ובית מדרשו", הכולל תורת הגר"א ובית מדרשו מתוך כתבי יד מרובים, וגם שם הדפיס תורת הגריא"ח - השלמה לספר "פתחי שערים" מתוך כתי"ק אשר הושמטה מהנדפס. ובשנת תשס"ג הו"ל "אגרת הגר"א" עם פי' "אגרת פתוחה". לאחרונה הו"ל המכון "אוסף מכתבים ממרן בעל הברכת שמואל" אשר רבים נהנו מאורו.
ברכתנו שלוחה לראשי המכון שימשיכו בעבדתם המפוארת בהדפסת גנזי רבותינו בכלל, ומשנת הגר"א והגריא"ח בפרט, לזכות את הרבים באור תורתם.
ולכל שוחרי תורת רבינו הגריא"ח - רכשו ספר זה והביאו אור בכל מושבותיכם בחג הפסח!
יוסף חיים אוהב ציון כתב:יהי רצון שכל החכמים הללו יעמדו בתפילה בשמים על מו"ר ר' יעקב בן גולדיס כתון שיתרפא במהרה.
מי אנוכי כתב:יוסף חיים אוהב ציון כתב:יהי רצון שכל החכמים הללו יעמדו בתפילה בשמים על מו"ר ר' יעקב בן גולדיס כתון שיתרפא במהרה.
אמנם זה לא קשור לאשכול אבל שמו המלא הוא הרב יעקב משה בן גאלדיס כתון שליט"א לרפו"ש בקרוב
אור עולם כתב:כמדומה שהוא עצמו חותם יעקב משה, ושמא מכנה עצמו ע"ש אביו.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 57 אורחים