בין גברא לגברא כתב:במעשה רב הלכות פסח אות קפז - מותר לאכול מאכלים ותבשילין העשוים מקמח מצות ואין לחוש שמא נשאר מקום שלא נאפה יפה וכשיבא במים יחמיץ דאף שלא נאפה כל צרכו עכ"פ לא גרע מקליות שאינו מחמיץ.
איש רגיל כתב: לטעם שחששו לחומרא רחוקה כ"כ, שמעתי בעבר שהרוויחו בזה גם שהמצה תיאכל לבד ללא לפתן, וזה לרוב קדושתה. ואכן יש המקפידים [ואני ובית אבי בכללם] שלא לאכול את המצה עם שום דבר, אף לא עם ירק וכד', למרות שאין בזה חשש כלל.
מזמור שיר כתב:אין לחוש לקמח הזה, וכמו שכתב המשנה ברורה [כמדומני] שקמח שנאפה אינו מחמיץ. כל החשש של שרויה הוא משום שיש בתוך המצה בצק שלא נאפה כל הצורך.
איש רגיל כתב:ואכן יש המקפידים [ואני ובית אבי בכללם] שלא לאכול את המצה עם שום דבר, אף לא עם ירק וכד', למרות שאין בזה חשש כלל.
מזמור שיר כתב:אין לחוש לקמח הזה, וכמו שכתב המשנה ברורה [כמדומני] שקמח שנאפה אינו מחמיץ. כל החשש של שרויה הוא משום שיש בתוך המצה בצק שלא נאפה כל הצורך.
אמן כתב:כל מי שהיה פעם במאפיה יודע שאין ולא יכול להיות קמח בחלל היכן שיוצאים המצות
אפרקסתא דעניא כתב:אמן כתב:כל מי שהיה פעם במאפיה יודע שאין ולא יכול להיות קמח בחלל היכן שיוצאים המצות
במאפיית מצות יד הרי שופכים את הקמח לקערה ואח"כ את המים לקמח, ובהחלט זה יכול להפריח מעט אבקת קמח לחלל המאפייה, ויכול בהחלט לרחף לאיזור התנור.
סגן אלוף כתב:אפרקסתא דעניא כתב:אמן כתב:כל מי שהיה פעם במאפיה יודע שאין ולא יכול להיות קמח בחלל היכן שיוצאים המצות
במאפיית מצות יד הרי שופכים את הקמח לקערה ואח"כ את המים לקמח, ובהחלט זה יכול להפריח מעט אבקת קמח לחלל המאפייה, ויכול בהחלט לרחף לאיזור התנור.
במאפיות שאני ביקרתי ישנם ב' חדרים נפרדים, ואין חוששין שמא גיררה חולדה דא"כ מחצר לחצר ומעיר לעיר אין לדבר סוף.
הפשוט בפשטותו כתב:יעויין במכתב בעל השועה"ר [מובא אחרי הלכות פסח] שכותב שזה עשרים או שלשים שנה שהתחילו להחמיר בענין משום שכבר לא כדורות הקודמים שהי מתעסקים טוב יותר ולא היה נשאר קמח וכו', יועיי"ש.
פולסברג כתב:הגרא''ק
נהר שלום כתב:?
גילוי כתב:שרויה בזמנינו
הרב ברוך אבערלאנדער (אתר חב"ד) בשם הרב ירמיה כ"ץ, בעל 'מקוה מים'.
אמנם השנה בדקו וגילו בכמה מאפיות אבק לבן על המצות האפויות, ובדיקת מעבדה אישרה שאבק הזה אינו אלא "קמח שעוד לא התרטב במים". אמנם את האבק הלבן גילו רק באותם מאפיות30 (מאפיית סאטמאר והפוילישע בעקערי בהכשרו של הרב ביק) שלא משתמשים במוטות ברזל ("פינר") שבהם לשים את העיסה הדק היטב במשך כ-3 דקות עד שמגיעה לשולחן החיתוך, אבל על המצות שאפו עם מוטות ברזל לא נמצא האבק הלבן הנ"ל
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 80 אורחים