חכם באשי כתב:עוד כמה חומרות יש בסוף מאמרו של רי"ש שפיגל, "דרשות בשמם של מאכלים כמקור למנהגים אחדים בפסח"
עזריאל ברגר כתב:שוקולד וקפה הם פירות עץ.
הכהן כתב:איש-אחד כתב:מעניין לציין בענין זה, ששני המאכלים הללו - תירס ותפו"א הם ירקות "חדשים" באירופה ומקורם באמריקה, והובאו לאירופה לאחר גילוי אמריקה.
מעניין הסיפור של רוחמה שיין על "המשוגעת האמריקאית שאוכלת תירס"...
עתניאל בן קנז כתב:חכם באשי כתב:עוד כמה חומרות יש בסוף מאמרו של רי"ש שפיגל, "דרשות בשמם של מאכלים כמקור למנהגים אחדים בפסח"
מי מזכה את הרבים ומעלה?
חכם באשי כתב:עתניאל בן קנז כתב:חכם באשי כתב:עוד כמה חומרות יש בסוף מאמרו של רי"ש שפיגל, "דרשות בשמם של מאכלים כמקור למנהגים אחדים בפסח"
מי מזכה את הרבים ומעלה?
נו, מי מזכה את הרבים?.. כנראה הכוונה אלי, ואני הנה אני בא.
מצורף.
הרואה כתב:שמעתי שר' בונים מפשיסחא הקפיד לא לאכול מצה מחשש חמץ.
בברכה המשולשת כתב:הרואה כתב:שמעתי שר' בונים מפשיסחא הקפיד לא לאכול מצה מחשש חמץ.
כמדומני שגם בשדי חמד מובא מנהג כזה (והוא שוללו) (אך אולי החלפתי בזכרוני וזה היה בדברי הגאון רבי חיים פלאג'י)
ארזי ביתר כתב:שמעתי ווארט יפה בענין זה, בשם כ"ק אדמו"ר מבאיאן שליט"א:
במשנת 'איזהו מקומן', בדיני הפסח אומרת המשנה: הפסח אינו נאכל אלא בלילה ואינו נאכל אלא למנוייו ואינו נאכל אלא עד חצות ואינו נאכל אלא צלי. ולכאורה הלשון קשה, שהיה צריך לכתוב הפסח נאכל בלילה, למנוייו, עד חצות, צלי. ולא בלשון ש'אינו נאכל אלא...'?
ותירץ, שזו מהות החומרות של פסח. הפסח אינו נאכל אלא... בפסח לא אוכלים כי אם לפי חומרא זו ולפי חומרא אחרת...
ארזי ביתר כתב:
במשנת 'איזהו מקומן', בדיני הפסח אומרת המשנה: הפסח אינו נאכל אלא בלילה ואינו נאכל אלא למנוייו ואינו נאכל אלא עד חצות ואינו נאכל אלא צלי. ולכאורה הלשון קשה, שהיה צריך לכתוב הפסח נאכל בלילה, למנוייו, עד חצות, צלי. ולא בלשון ש'אינו נאכל אלא...'?
במסתרים כתב:ארזי ביתר כתב:
במשנת 'איזהו מקומן', בדיני הפסח אומרת המשנה: הפסח אינו נאכל אלא בלילה ואינו נאכל אלא למנוייו ואינו נאכל אלא עד חצות ואינו נאכל אלא צלי. ולכאורה הלשון קשה, שהיה צריך לכתוב הפסח נאכל בלילה, למנוייו, עד חצות, צלי. ולא בלשון ש'אינו נאכל אלא...'?
למה באמת לא נשנית בקיצור?
טברייני כתב:מעניין לציין
מנהג זקני צפת שאף על פי שאוכלים כל הקטניות אין אוכלים אורז בפסח
וטוענים שהוא הנהגה מימי האריז"ל
אמנם שמעתי מרב הבקי בכתבי האריז"ל שאין לכך מקור.
ואשמח לדעת אם יש למישהו מידע בנושא זה.
אבל אין כן מנהגינו (ועיי' במ"ש ס"ס תס"ג בס"ד) זולתי באורז ששנה אחד אחר שנבדק ג' פעמי' יפה נמצא בו גרעין חטה ומאותו היום ואילך לא אכלנוהו בפסח
הרואה כתב:שמעתי שר' בונים מפשיסחא הקפיד לא לאכול מצה מחשש חמץ.
מאיריחיאלק כתב:מנהג שלא לשתות ולאכול מאכלי חלב
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 97 אורחים