כדכד כתב:אז מה הנכון בדברי הגר"א?
עד היום כל מי ששמעתי שנוהג מנהגי הגר"א אמר כן
בגמרא שהבאתי לעיל כתוב שאי אפשר לעולם בלא רוחות, ולכן אם הזכיר רוחות בימות החמה אין מחזירין אותו.
דהיינו שהרוחות מצויות תמיד, אף שעיקר זמנם הוא בימות הגשמים.
בביאור הגר"א לספר יצירה כותב שאומרים טל בימות החמה כי טל מן השמים וכו', ובימות הגשמים מוריד הגשם שהוא מארץ מתהום רובצת תחת, ורויה מרוה מכריע בינתים וכולל שניהם לכן אומרים משיב הרוח בימות החמה ובימות הגשמים.
לענ"ד כל דברי הגר"א "שאומרים" אין כוונתו בהכרח שאכן אומרים כן, אלא ששייך לומר כן ואין להחזיר את האומר כן כי דברים אלו שייכים בימים אלו, ולא בא כאן להורות כיצד אומרים בפועל או כיצד יש לומר, ולא נחית לזה כלל ("אומרים טל בימות החמה" - וכי במקום מושבו של הגר"א אמרו טל בימות החמה? אלא ששייך שיאמרו כן, ואין זו טעות לומר כן. כיו"ב גם לגבי "משיב הרוח").