צורב מתחיל כתב:השאלה היא בדוקא היום, או מתקופת המשנה שבה נקבע נוסח שאלות לבן, והבן שלא ידע שזה שיר קרא את זה כמו איזו תפילה?
א איד כתב:"מצוה להודיע לבנים ואפילו לא שאלו שנאמר והגדת לבנך" (רמב"ם הל' חמץ ומצה פ"ז ה"א)
צורב מתחיל כתב:השאלה היא בדוקא היום, או מתקופת המשנה שבה נקבע נוסח שאלות לבן, והבן שלא ידע שזה שיר קרא את זה כמו איזו תפילה?
שמר כתב:חשבתי (אולי) שכיום עצם הלילה והמצוות שבו שהילד רואה וחי את הדברים, זה אופן קיום המצווה בשונה ממה שלמד או ראה בגן שאז זה רק בגדר תאוריה.
סגי נהור כתב:מתוך פתקים משולחנו של הרבי (חב"ד) ח"ב:
טברייני כתב:למעשה מה שהרבי אומר זה כך:
אע"פ שהבן שואל כשיר יפה וכמצוות אנשים מלומדה, אל תענה לו באותו אופן אלא תענה לו באמת.
ונתנו ידידים כתב:האם יש ענין לעשות כל מילי דתמי' שעולה על הראש או דוקא מה שמובא בגמ' (ויש להוסיף דמסתמא מה שמובא בגמ' יש בו ג"כ ענינים רמים)
עבד הזמן כתב:וכי לדעתך יש קדושה בקליות ואגוזים שאי אפשר להחליפם בטופי ומציצה?
ונתנו ידידים כתב:האם יש ענין לעשות כל מילי דתמי' שעולה על הראש או דוקא מה שמובא בגמ' (ויש להוסיף דמסתמא מה שמובא בגמ' יש בו ג"כ ענינים רמים)
ונתנו ידידים כתב:האם יש ענין לעשות כל מילי דתמי' שעולה על הראש או דוקא מה שמובא בגמ' (ויש להוסיף דמסתמא מה שמובא בגמ' יש בו ג"כ ענינים רמים)
אויבער חכמניק כתב:כמו כן ידוע שלש החילוקים בין סיפור יציאת מצרים של ליל פסח לזכירת יציאת מצרים של כל השנה של הגר"ח מבריסק, והראשון הוא שסיפור יציאת מצרים הוא לאחר בדרך שאלה ותשובה, כך הובא בשמו בעמק ברכה (פומרנצ'יק).
אך לדעתי יש כאן עירבוב דברים, שהרי די שנאמר שסיפור יציאת מצרים הוא לאחר, ומה צריך להוסיף 'ובדרך שאלה ותשובה', ולדעתי הוא הוספת השומעים ואינו מגוף דבריו של הגר"ח.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 56 אורחים