ומדברי רש"י פסחים ב,א
שכתב
שתי שורות - של חביות הסדורות במרתף של יין, צריך לבדוק ביניהם, אחרי שאמרנו כל מקום שאין מכניסין בו חמץ אין צריך לבדוק, למה הוצרכו לבודקן, ומפרש: לא אמרו אלא במרתף שמכניסין בו חמץ, כגון מרתף שמסתפק ממנו יין לשולחנו, ופעמים שהשמש עומד למזוג יין ופתו בידו, וכשהיין כלה נכנס למרתף להביא יין.
אין כל כך ראיה, ויש לפרש כוונתו שידוע לנו שפעמים שהשמש נכנס למרתף עם פתו בידו, אך אי רק משום חשש שמא נכנס לשם השמש עם פתו אין חיוב בדיקה.
ועיין שפת אמת ובפני יהושע ועדיין צריך ביאור.
עתה מצאתי שעומד בזה בספר ברכת אברהם.
http://www.hebrewbooks.org/pagefeed/heb ... 7539_4.pdf