אומרים שיש חשש לחמץ בתמציות וגם בנייר.
ובמג"א כתוב להחמיר בכה"ג שיש חמץ בטבק
מה דעת רבותינו?
אשמח לכל ידיעה
בברכה המשולשת כתב:לא הבנתי.
הרי הגהמ"ח שליט"א בעצמו הזכיר את הסברא של אחשביה בתו"ד, והסביר שאין כאן אחשביה לאכילה, וממילא אין זה אחשביה בעל משמעות לענין איסור חמץ
ר' דב לנדאו, מיהו?אברהם גולדשמיד כתב:במנחת יצחק ח"ה סי' טז כתב שמותר לעשן בפסח, מנהג אדמור"י וויז'ניץ הוא לא לעשן בפסח.
מאמר בהמודיע מאת הרה"ג דוב לנדאו שליט"א: http://www.shtaygen.co.il/?CategoryID=1 ... cleID=6688
יעקובזון כתב: ר' דב לנדאו, מיהו?
שאלתיאל כתב:סיכון הענין בקיצור
המג"א אוסר. הביאוהו כל האחרונים (ח"י, הגר"ז, חיי"א ומ"ב)
תמהו הא נפסל מאכילת כלב.
תירץ בבית מאיר משום חומרא דפסח עישון כאכילה (ובאכילה הרי גם דבר הנפסל מאכילת כלב אסור)
תירצו אחרים (מהר"ם שיק) דבר העומד ליעוד אחר, פסולו לפי פסול מטרתו וכל עוד הוא ראוי לעישון, לא נפסל והוא אסור בהנאה וכ"כ שו"מ לענין י"ש שעומד להאיר
(והרב אלישיב פלפל בדבריהם בקובץ תשובות ח"א מכ"מ)
ואחרי כל זה יש שמתירים או משום שהם כופרים במציאות מוצרי חמץ בסיגריות או משום שלא קים להו ככל חילוקי האחרונים.
דעת הרב אלישיב, הרב שטרנבוך, הרב קרליץ ועוד שאחרי שיצא הדבר מפי גדולי החארונים הנ"ל יש להחמיר ולהמנע.ץ
דברי ר"ד לנדו האוסר בכל תוקף ודברי ר"א וויס ששולל את האיסור מכל וכל שניהם מוגזמים בהחלט.
אגב, לסברת השו"מ ומהר"ם שיק יש ראיה גדולה גם מהמ"ב ממה שכתב בסי' שכ"ו לחוש לגר"א שלא להשתמש בסבון בלתי כשר. והרי גם הסבון פסול מאכילת כלב (כהערת ערוה"ש) ואינו ראוי אלא לסיכה. ומסתמא ס"ל כהנ"ל ועולה יפה עמש"כ בהלכות פסח לאסור הטבק כמג"א.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 36 אורחים