מה החילוק בין זכר עמלק בחמש נקודות לששה. ובזכר קדשו כו"ע מודו דבצירי. [יעו' עיוני מקרא ופרשנות י', שאספו את הכ"י העתיקים לפי קהילות ישראל בזה].
ואמרתי, שהרי תיבה זו יתירה היא, והוה מצי למיכתב תמחה את עמלק. ודרשו עלה שני דרשות: א. לרבות הנשים והטף וכל ממונם ורכושם. ב. תמחה את זכר עמלק אפילו מן העצים ומן האבנים. והנה דרשא א' מרבה דברים שהם עמלק "בעצם", והשנית מרבה את הזכרון של עמלק כשלעצמו, וכגון שמו הכתוב על העץ, ואינו "חפצא" עמלקית, רק זכרון סמלי, שאף זה נצטווינו למחות.
והשתא א"ש, דשש נקודות בדרך כלל הוא שם דבר [של עצמים או של מעשים] כגון גשם שמש חסד וצדק. וא"כ הוא מרבה בדומה לו דברים שאף הם עצמים השייכים לזכרון עמלק, כגון בהמותיו ונשיו. אמנם בחמש נקודות הוא בד"כ עניינים סמליים כמו נזר אבל ועוד, ולפיכך גם הריבוי הוא על זכרון עמלק בסתם אף אם הוא לא "חפצא" עמלקית. ובזכר קדשו הרי ודאי דאינו שם דבר רק זכרון שמו וקדושתו ית"ש, ולפיכך לכולי עלמא נקוד בצירי.