מעולם לא הבנתי את מאמרז"ל,
---
להיות כל איש שורר בביתו אמר רבא אלמלא אגרות הראשונות לא נשתייר משונאיהן של ישראל שריד ופליט אמרי מאי האי דשדיר לן להיות כל איש שורר בביתו פשיטא אפילו קרחה בביתיה פרדשכא ליהוי
וברש"י ז"ל,
אלמלא אגרות ראשונות - שהוחזק בהן שוטה בעיני האומות:
לא נשתייר משונאי ישראל שריד ופליט - שהיו ממהרין להורגן במצות המלך באגרות האמצעיות ולא היו ממתינים ליום המועד:
אמרי מאי האי דשדר לן - אומרים האומות מה זה ששלח לומר לנו להיות כל איש שורר בביתו שאף הגרדן שורר בביתו:
פרדשכא - פקיד ונגיד:
---
אינו מובן, מה שטותו של אחשוורוש, דנהי דהגרדן שורר בביתו, מ"מ פשטא דקרא דהאי שררה היא ומדבר כלשון עמו, היינו שגזר המלך שאם האיש מעם פלוני והאישה מעם פלוני, אז יכול הבעל לכוף את אשתו בנימוסיהם ללמוד את לשון עמו, ואין היא יכולה לטעון למד את לשוני או הוציאני ותן לי את כתובתי (או כל תקנת ממון שיש בדיניהם, בין איש לאשתו), וזהו תיקון גדול, ולאו שטות היא, כלל ועיקר.