צופה_ומביט כתב:בזכרוני [לא עסקתי בזה עכשיו] שאסתר בעצמה היתה מגולי ירושלים בגלות יכניה, לפי חשבון שעשיתי בזמנו היא היתה בזמן המגילה בגיל 80-90.
צופה_ומביט כתב:גם לגבי מרדכי,
הוא היה דוד של אסתר ומבוגר ממנה [בזכרוני שלפחות ב10 שנים].
הוא גלה בגלות יכניה, שבעים שנה לפני שנת שלוש לאחשורוש, ורש"י על המגילה כותב שהוא היה מיושבי לשכת הגזית,
א"כ או שהוא ישב כבר בסנהדרין בהיותו צעיר לימים [ותלוי בפירוש מהו "בעלי זקנה" שצריכים להיות הסנהדרין] או שהוא היה בזמן המגילה זקן מופלג ביותר.
אשר הגלה... והנה זקן היה כאשר נלקחה אסתר , כי צדקיהו מלך אחר גלות יכניהו עשתי עשרה שנה (ראה מ"ב כד , טו , יח) , ועברו שבעים שנה , כאשר פרשתי בספר דניאל (ט , ב בפירוש ב' , הארוך) , שלא טעה בחשבונו; ודברי יחיד הם בתלמודנו (ראה מגילה יב , א). ומלך כורש עם דריוש , ועברו שבע שנים לאחשורוש (ראה להלן , טז). ולא ידענו בן כמה שנים יצא מרדכי מירושלם. והנה אם אמרנו שהיה בן חדש ימים , הנו בימי אסתר בן יותר מתשעים שנה.
עושה חדשות כתב:וצ"ע במה שנקראת במגילה 'נערה' גם בזמן שהיא נלקחת לאחשורוש.
עושה חדשות כתב:וצ"ע במה שנקראת במגילה 'נערה' גם בזמן שהיא נלקחת לאחשורוש.
כולל יונגערמאן כתב:וביותר צ"ע, שהרי היא היתה אשת איש בשנות התשעים שלה ועוד ירקרוקת. וכי למה יקחו אותה לבית המלך?...
אשרי יושבי ביתך כתב:כולל יונגערמאן כתב:וביותר צ"ע, שהרי היא היתה אשת איש בשנות התשעים שלה ועוד ירקרוקת. וכי למה יקחו אותה לבית המלך?...
הנה בהא דאסתר ירקרוקת הייתה, ראיתי מבארים בשם הגר"י צדקה זצ"ל דכתיב 'לקחה מרדכי לו לבת', ובמגילה (יג, א) דרשו שנשאה לאשה. וא"כ למה לא כתיב 'לאשה', וביאר בדרך רמז, דאחז"ל (כתובות נט, ב) דאין אשה אלא ליופי ולבנים ולתכשיטי אשה, וסימנך "בית" ראשי תיבות - בנים, יופי, תכשיטי אשה. וא"כ כיון דאסתר ירקרוקת הייתה, א"כ במקום "בית" היה בה רק "בת" והיינו בנים ותכשיטי אשה, ולכן כתיב 'לקחה לבת', עכ"ד.
אך צ"ע דמקרא מלא דיבר הכתוב (אסתר ב, ז) "והנערה יפת תואר ויפת מראה", וצ"ע.
רש"י:רבי יהושע בן קרחה אמר: אסתר ירקרוקת היתה, וחוט של חסד משוך עליה...
ירקרוקת היתה - כהדסה זו. אלא חוט של חסד משוך עליה - מאת הקדוש ברוך הוא, לכך נראית יפה לאומות ולאחשורוש.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 71 אורחים