עמוד 1 מתוך 1
האם ושתי הייתה חייבת מיתה לפי דין תורה
פורסם: א' מרץ 01, 2020 9:39 pm
על ידי דרופתקי דאורייתא
מדין מורדת במלכות
ולפ"ז זהו הטעם שביקש להמלך אצל חכמי ישראל דוקא?
Re: האם ושתי הייתה חייבת מיתה לפי דין תורה
פורסם: א' מרץ 01, 2020 10:36 pm
על ידי עזריאל ברגר
דרופתקי דאורייתא כתב:מדין מורדת במלכות
ולפ"ז זהו הטעם שביקש להמלך אצל חכמי ישראל דוקא?
בין לפי הפשט (שסירבה לקיים דברו של המלך ללא סיבה), ובין לפי הדרש (ששלחה לו דברים של גנאי) - לכאורה היתה לו הרשות להמיתה.
(לא מצאתי חיוב גמור של מיתה למורד במלכות, אלא רשות יש למלך להורגו).
ומלבד זאת, מסתמא היתה חייבת מיתה מדין בן נח שעבר על מצוותיו (לפי המדרשים - ברור. ואפילו לפי הפשט - מסתמא היתה עובדת ע"ז, ככל הגויים אשר סביבותיה).
Re: האם ושתי הייתה חייבת מיתה לפי דין תורה
פורסם: א' מרץ 01, 2020 10:42 pm
על ידי דרומי
ראה מה שדן בזה באריכות - ב'לקוטי שיחות' חלק לו עמ' 161 ואילך.
Re: האם ושתי הייתה חייבת מיתה לפי דין תורה
פורסם: ה' מרץ 05, 2020 10:32 pm
על ידי יוסף פ
בפשט המגילה היא בכלל לא מתה. אלא רק "מלכותה יתן המלך לרעותה הטובה ממנה". ונראה שחז"ל התכוונו שמה שעשה לה זה כמו להרוג אותה
Re: האם ושתי הייתה חייבת מיתה לפי דין תורה
פורסם: ה' מרץ 05, 2020 10:52 pm
על ידי יאיר
כל מלכות אחשוורוש היתה מלוכה בעל כרחם ושליטה בכח הזרוע
ולענ"ד הקובעת אין במקרה כזה דין מורד במלכות.
Re: האם ושתי הייתה חייבת מיתה לפי דין תורה
פורסם: ה' מרץ 05, 2020 11:45 pm
על ידי עזריאל ברגר
יאיר כתב:כל מלכות אחשוורוש היתה מלוכה בעל כרחם ושליטה בכח הזרוע
ולענ"ד הקובעת אין במקרה כזה דין מורד במלכות.
למיטב ידיעתי גם מלך שמרד ומלך בכוח - דין מלך לו, באם מטבעו יוצא.
Re: האם ושתי הייתה חייבת מיתה לפי דין תורה
פורסם: ה' מרץ 05, 2020 11:51 pm
על ידי פלוריש
יוסף פ כתב:בפשט המגילה היא בכלל לא מתה. אלא רק "מלכותה יתן המלך לרעותה הטובה ממנה". ונראה שחז"ל התכוונו שמה שעשה לה זה כמו להרוג אותה
זה אמנם פשט המילים, אבל הסברא נוטה לומר שאחשוורוש היה הורג על מרי כזה, זו לא היתה ממלכה כמו בימינו
Re: האם ושתי הייתה חייבת מיתה לפי דין תורה
פורסם: ו' מרץ 06, 2020 12:25 am
על ידי דרופתקי דאורייתא
Re: האם ושתי הייתה חייבת מיתה לפי דין תורה
פורסם: ו' מרץ 06, 2020 6:53 am
על ידי צביב
יוסף פ כתב:בפשט המגילה היא בכלל לא מתה. אלא רק "מלכותה יתן המלך לרעותה הטובה ממנה". ונראה שחז"ל התכוונו שמה שעשה לה זה כמו להרוג אותה
וכן ''אשר לא תבוא ושתי לפני המלך א'''
שגם כשתרצה לבוא לא תהיה יותר רשות לבוא.
( אשכול הכופר)