מה שנכון נכון כתב:הספר כתב יושר אינו סתם 'סאטירה', אלא כתב משכילי קלאסי שבא להתלוצץ מגדולי ישראל שהחרימו את דברי שלום ואמת לויזל.
הוא לא מתכוין לדרשות פורים רב, אלא בא לבזות כל קודש. (את הפלפול בהלכה, את חכמת הקבלה וכו').
אגב, בציטוט שבקולמוס במקום שיש שלוש נקודות כתוב במקור "כאשר האריך בדרשות כאלה הרב הגאון בעל פרשת דרכים". ולכן קשה ללמד זכות על הכותב בעיתון שלא ידע מה שלפניו.
מיללער כתב:סיפר הגאון הרב קאפלמאן זצ"ל ר"י לוצערן שבישיבת רבי שמעון בגרודנא נהגו הבחורים ביום הפורים לעשות כמו פורים-שפיל ובזכרונו שרבי חיים שמולביץ זצ"ל היה המשמח, מה היו רעיונותיו? בכל שנה חידש כמה מחלוקות הקצות ונתיבות נרמזים במגילת אסתר (מפי תלמידו הגרי"ד שלזינגר שליט"א).
האם נשארו תיאורים דומים מחג הפורים בישיבות הליטאיות? החידושים נכתבו או נדפסו פעם?
ויתאפק המן ויבוא אל ביתו וישלח ויבא את אהביו ואת זרש אשתו. ויספר להם המן את כבוד עשרו ורב בניו וגו'
אליסף כתב:ספר לי תלמיד ישיבת הכותל, שבזמנו היו ר' אביגדור נבנצל והבחור (ר') חיים סבתו חורזים זה לעומת זה בכשרון נפלא
האם יש תיעוד מה'ברנדיזי' הזה?פלוריש כתב:בכל שנה ושנה, גם היום (טו אד"ב תשפ"ב) היה שם הרב חיים סבתו וכמובן חרזו חרוזי 'יוממה' לשמחת כולם
עושה חדשות כתב:האם יש תיעוד מה'ברנדיזי' הזה?פלוריש כתב:בכל שנה ושנה, גם היום (טו אד"ב תשפ"ב) היה שם הרב חיים סבתו וכמובן חרזו חרוזי 'יוממה' לשמחת כולם
עושה חדשות כתב:האם יש תיעוד מה'ברנדיזי' הזה?פלוריש כתב:בכל שנה ושנה, גם היום (טו אד"ב תשפ"ב) היה שם הרב חיים סבתו וכמובן חרזו חרוזי 'יוממה' לשמחת כולם
אליסף כתב:מה תהיה צורת חגיגות הפורים בישיבות (ובכלל) השנה?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 47 אורחים