ידועים דברי הכס"מ (מגילה א י) שישנם ג' אפשרויות לפרש בגמ' מגילה יט. את דברי רבא, שתלה החיוב בליל י"ד:
א. דקאי אבן עיר שהלך לכרך בלבד. ב. דקאי אבן כרך שהלך לעיר בלבד. ג. דקאי אתרוויהו.
אמנם למעשה רק שתי שיטות בראשונים מצאנו בד"ז. שיטת רש"י וסיי' שהיא כאפש' ב, ושיטת הרא"ש שהיא כאפש' ג.
שאלתי היא: האם נמצא מי מרבותינו ראשונים ואחרונים שמפרש דברי רבא כאפש' א' (שהכס"מ שם אומר שהוא הטוב שבפירושים אבל לבסוף דוחה אותו)?