בהתקרב חג הפורים (ובהיות שעוד לא הועתק פורומי ה"פורים" לתוך בית המדרש גרידא.. ועל-אף שאנו כבר בתוך ל' יום..) - משהו באמתחתי בקשר לחג הבעל"ט:
במגילת אסתר, איתא: 'ומרדכי יצא מלפני המלך בלבוש מלכות תכלת וחור ועטרת זהב גדולה ותכריך בוץ וארגמן' (ח, טו).
ולכאורה, כריכת בוץ וארגמן משמע שמרדכי הצדיק לבש בגדי שעטנז האסורים?
והנה הרמ"א (בפירושו "מחיר יין") מדייק שלא נתפרו יחד, רק כמו 'תכריך,' שאין 'תכריך' נחשב כקשר [עיין ב"מ כ: דתכריך אינו קשר. וברמב"ם הל' כלאים פ"י הי"א: 'לובש אדם בגדי צמר ובגדי פשתן וחוגר עליהם מבחוץ, ובלבד שלא יכרוך את המשיחה ויקשור בה בין כתפיו'..],
שאין 'בוץ וארגמן' נחשבים כבגד א', רק כשני בגדים שונים (שיכולים לפשוט א' בלי השני), ואם כן לא הוי כאן עירוב צמר ופשתים כלל.
ע"כ תוכן הענין.
וברצוני לדעת מחו"ר פורומינו שליט"א: הישנם דעות הסבורות [מכל הדורות וסוגי הספרים, פוסקים ופרשנות כאחד] דלא כרמ"א בזה (ז.א., שאכן היו תפורים זל"ז), ומי הם? כוונתי הן לאלו המביאים תירוץ איזשהו למעשה מרדכי, והן אלו המקשים בלבד. ותודה רבה מראש.