ראיתי מקשים לדברי הסוברים שמן המצוה לאבד רכוש וממון לעמלק מי שירצה בזמן הזה להשתתף במצות מחיה למה לא יקנה חפץ לעמלקי החי עמנו ויאבדו
והתירוץ פשוט דאם מצוה לאבד ממון עמלק ק"ו מכלל המצוה שלא להקנות לו חפץ, ואכן שיש לדון אם מי שיקנה לו ע"מ לאבד לא יעבור בעשה דמחייה כשם שמי שקונה חמץ בפסח ע"מ לאבדו אינו עובר בלאו דבל יראה כמ"ש תוס' פסחים כ"ט ב' וכאן אפשר דהכל מודים מכיון שאין לאו ואך עשה, אבל מ"מ פשיטא שאין קיום מצוה בהקנאה זו