למאי_נמ? כתב:כמדומה שכן מסופר מהגרי"ס, שנשתכר כלוט, והיה אומר מערכות חידו"ת (מופיע ב'עלי שור' ועוד).
למאי_נמ? כתב:כמדומה שכן מסופר מהגרי"ס, שנשתכר כלוט, והיה אומר מערכות חידו"ת (מופיע ב'עלי שור' ועוד).
אמסטרדם כתב:ישנה חסידות שבה המנהג שבסעודת פורים של האדמו"ר מטבילים פרוסת חלה בוואדק"ע [96] ואוכלים אותה לשם שמחת פורים... והוא הדין בשמחת תורה. ברם, האדמו"ר של היום של אותה חסידות נוהג [או נהג] לשתות בחדרו כטוב לב המלך ביין. ונהרא ונהרא ופשטיה.
הסרפד כתב:כוונתך לבעלזא (אשר בה "אין סובלים" שכרות)?
הסרפד כתב:היה ניכר מתוכן דבריו שודאי כבר שתה יותר מהרגלו
היימישער כתב:הסרפד כתב:היה ניכר מתוכן דבריו שודאי כבר שתה יותר מהרגלו
למה כוונתך?
הסרפד כתב:היימישער כתב:הסרפד כתב:היה ניכר מתוכן דבריו שודאי כבר שתה יותר מהרגלו
למה כוונתך?
ד"ת עם גימטריאות, דבר משונה בבעלזא אאל"ט, מה גם שלא כל הגימטריאות עלו יפה ע"פ חשבון
היימישער כתב:בתשס"ט היה את הגימטריה הבאה:
חמשה פעמים אור הוא אלף ל"ה, ובקיצור הוא אלה...
היימישער כתב:לא מצאתי עוד משהו, אבל כנראה שלא קלטת אז איך הופך אלף ל"ה ל'אלה'.
מעניין מה המקור הראשון של הגימטריא הזו.היימישער כתב:בתשס"ט היה את הגימטריה הבאה:
חמשה פעמים אור הוא אלף ל"ה, ובקיצור הוא אלה...
זנב לשועלים כתב:מעניין מה המקור הראשון של הגימטריא הזו.היימישער כתב:בתשס"ט היה את הגימטריה הבאה:
חמשה פעמים אור הוא אלף ל"ה, ובקיצור הוא אלה...
בחיפוש באוצה"ח מצאתי שתי מקורות שלכאורה לא ראו זא"ז, הרמח"ל (בתקט"ו תפילות) והמגלה עמוקות על התורה. מסתבר שלשניהם יש מקור קדום יותר אך לא מצאתיו.
עתניאל בן קנז כתב:בתולדות הדברי חיים מצאנז מסופר שהיה משתכר, ומקיא על שולחנו בפורים.
וכיוצ"ב מסופר (דומני במושיען של ישראל) על הרה"ק מסאטמאר, שהיה משתכר ומקיא בפורים...
לייבעדיג יענקל כתב:עתניאל בן קנז כתב:בתולדות הדברי חיים מצאנז מסופר שהיה משתכר, ומקיא על שולחנו בפורים.
וכיוצ"ב מסופר (דומני במושיען של ישראל) על הרה"ק מסאטמאר, שהיה משתכר ומקיא בפורים...
קראתי (או שמעתי) סיפור, שה'פורים רב' אצל הרה"ק מסאטמאר היה מתנועע באופן שהוא יתרחק מהרבי ולא ינתז מקיאו של הרבי עליו, ופעם אחת הקיא הרבי הרבה והפורים רב התלכלך, והרבי נענה 'הדבר יצא מפי המלך ופני המן חפו' ...
קנין דעת כתב:הגר"י הוטנר.
דרומי כתב:בספר שלה"ק שער האותיות קדושת האכילה מדבר במפורש על חכמי זמנו ומכנה אותם בכינויים רמים - "קדושים אשר בארץ" - וכותב "ששתו לפעמים הרבה יותר מדאי בסעודות גדולות", ובהמשך כותב בפירוש את הלשון שכרות.
הרי שבזמנו של השל"ה היו מגדולי ישראל שהתשכרו, ומה שמעניין הוא שהוא בכלל לא מזכיר את פורים אלא כתופעה כללית
שי אבי דוד כתב:למאי_נמ? כתב:כמדומה שכן מסופר מהגרי"ס, שנשתכר כלוט, והיה אומר מערכות חידו"ת (מופיע ב'עלי שור' ועוד).
במאמר המופיע היום בקולמוס. מובאת בשם הגראי"ל שטינמן שליט"א דחייה לראייתך. קחנה משם.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 48 אורחים