HaimL כתב:מעניין, בדיוק חשבתי, בעקבות הדברים הנ"ל, על מאמר חז"ל בגמרא,
אמר רב פפא היינו דאמרי אינשי כזוזא מלעיל כאיסתרא מלתחת:
הייתכן כי,
זוזא = זאוס
אסתירא = עשתורת
?
עמוס התקועי כתב:HaimL כתב:מעניין, בדיוק חשבתי, בעקבות הדברים הנ"ל, על מאמר חז"ל בגמרא,
אמר רב פפא היינו דאמרי אינשי כזוזא מלעיל כאיסתרא מלתחת:
הייתכן כי,
זוזא = זאוס
אסתירא = עשתורת
?
כנראה זה מתאים יותר לאשכול "פורים תורה"
HaimL כתב:עמוס התקועי כתב:HaimL כתב:מעניין, בדיוק חשבתי, בעקבות הדברים הנ"ל, על מאמר חז"ל בגמרא,
אמר רב פפא היינו דאמרי אינשי כזוזא מלעיל כאיסתרא מלתחת:
הייתכן כי,
זוזא = זאוס
אסתירא = עשתורת
?
כנראה זה מתאים יותר לאשכול "פורים תורה"
אני עכ"פ לא כתבתי את זה כפורים תורה אלא כהשערה רצינית, ולכן שאלתי כאן את המבינים אם ידוע שאכן כך הוא, או שאין ידוע כלל, או ידוע שהפירוש הוא אחר.
HaimL כתב:עמוס התקועי כתב:HaimL כתב:מעניין, בדיוק חשבתי, בעקבות הדברים הנ"ל, על מאמר חז"ל בגמרא,
אמר רב פפא היינו דאמרי אינשי כזוזא מלעיל כאיסתרא מלתחת:
הייתכן כי,
זוזא = זאוס
אסתירא = עשתורת
?
כנראה זה מתאים יותר לאשכול "פורים תורה"
אני עכ"פ לא כתבתי את זה כפורים תורה אלא כהשערה רצינית, ולכן שאלתי כאן את המבינים אם ידוע שאכן כך הוא, או שאין ידוע כלל, או ידוע שהפירוש הוא אחר.
עמוס התקועי כתב:HaimL כתב:עמוס התקועי כתב:HaimL כתב:מעניין, בדיוק חשבתי, בעקבות הדברים הנ"ל, על מאמר חז"ל בגמרא,
אמר רב פפא היינו דאמרי אינשי כזוזא מלעיל כאיסתרא מלתחת:
הייתכן כי,
זוזא = זאוס
אסתירא = עשתורת
?
כנראה זה מתאים יותר לאשכול "פורים תורה"
אני עכ"פ לא כתבתי את זה כפורים תורה אלא כהשערה רצינית, ולכן שאלתי כאן את המבינים אם ידוע שאכן כך הוא, או שאין ידוע כלל, או ידוע שהפירוש הוא אחר.
חוץ מהעובדה שזוז ואסטרא/איסתרא הם מטבעות נפוצות וידועות בתלמוד (כפי' רש"י ותוס' שם), לפי ההו"א שלך מה שיאטיה לזאוס ועשתורת לגבי חמתה מרובה מצלתה??!
כל דבריך המתמיהין אינם אלא אומרים דרשני
רק שנתן בכוס עינו וכל הפירושים הישרים והמעוקלים יחד דומות עליו כמישור, ושוב אינו מבחין בין ברוך לארור
ישראל אליהו כתב:כך כתב לי אחד מחוקרי פרס העתיקה:
המילה היא סתארה stāra "כוכב". זה הפך לשנה של האלה הבבלית אשתר, ולשמו של כוכב נגה (ונוס).
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 20 אורחים